پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- حجت الاسلام و المسلمین صدیقی امام جمعه موقت تهران در یادداشتی شفاهی که در اختیار «پارس» قرار گرفت در مورد پیاده روی اربعین آورده است:

1- زیارت در واقع اظهار عشق عاشق به معشوق است و وجود مبارک امام حسن (علیه السلام)  و امام حسین (علیه السلام)  و سایر ائمه اطهار زمانی که به زیارت خانه خدا در مکه می رفتند علی رغم اینکه مرکب داشتند سوار نمی شدند و پیاده به راه می افتادند و این نشان از این داشت که ائمه اطهار می خواستند هم در مقابل معشوق شان اظهار تواضع و کوچکی کنند و هم در ره دوست رنج تحمل کردن نشان از اوج بندگی را دارد.

2- عقل می گوید رفاه و آسایش و عشق می گوید تحمل رنج و سختی برای رسیدن به معشوق و لذا می بینیم مردم بصره فاصله ۸۰۰ کیلومتری را برای رسیدن به کربلا طی می کنند و انبوه ترین جمعیت در عراق هم از بصره به سوی حرم سید الشهدا حرکت می کنند  و مردم عراق و مردم ایران و سایر کشورها با چه عشقی این مسیر را طی می نمایند.

3- در پیاده رفتن اجرو ثوابی است که برای هر گامی از قدم هایی که به سوی معبود و معشوق بر می دارند فقط خداوند می داند که ملائک چقدر حسنات برای آن می نویسند و چقدر سیئات از این زائرین زدوده می شود. این منظره ها را کفار نمی بینند اگر ببینند نیازی به کنفرانس و سخنرانی برای توجیه و ارشاد آنان نیست و آنچه را که عمل می گوید سخن توانایی بیان عمق آن را ندارد.

3- با تمام تبلیغاتی که جریان وهابیت علیه جریان عشق دارند چون خودشان دل مرده اند می بینیم که این اجتماع عظیم در اربعین رخ می دهد و وهابیت باورشان نمی شود عشقی در دنیا باشد آنها خداوند را جسم می دانند که عشقی در آن نیست. وهابیون نسبت به امام حسین (علیه السلام) و سایر ائمه اطهار این علاقه را نیز شرک می دانند و برخلاف قرآن کریم که می فرمایند «قُلْ لا أَسْئَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْراً إِلاَّ الْمَوَدَّهَ فِی الْقُرْبى »؛ شورى (۴۲)، آیه ۲۳٫؛ «بگو من هیچ مزد و پاداشى بر رسالتم درخواست نمى کنم؛ جز دوست داشتن نزدیکانم (-(اهل بیتم )-)». ممکن است به آن ها بگویند ما اهل بیت را دوست داریم اما دوستی در عمل ثابت می شود. وهابیون بچه خودشان را می بوسند و آن محبت شرک نیست ولی عرض ارادات و محبت به سیدالشهدا را شرک می نامند.

4- با این همه تبلیغات و کتب و جزواتی که برای ضعیف کردن اعتقادات شیعه و قداست زدایی هایی که استکبار جهانی انجام می دهند می بینیم که رشد جریان تشیع در جهان هر روز بیشتر می شود و الحمد الله ما چشممان روشن است که این زائران اهل بیت عصمت و طهارت با سادگی و اخلاص کامل هیچ تهدیدی آنها را از این حرکت باز نمی دارد.

5- استکبار جهانی از طریق تروریست ها زائران امام حسین (علیه السلام) را می کشند و ولی این جریان روز به روز قوی تر می شود و رشد بیشتری دارد و باید برایشان عبرت باشد که یزد کشت برای اینکه از بین ببرد ولی خودش از بین رفت و امام حسین (علیه السلام) ماند و اینها هم می کشند که نام امام حسین(علیه السلام) نماند و خودشان از بین خواهند رفت و این نام جاودانه خواهند ماند و عشق می ماند و عاشق و معشوق.