به گزارش پارس به نقل از تسنیم‌، ابوالفضل جلیلی، کارگردان سینما، با اشاره به وضعیت کتابخوانی کودکان در سال‌های اخیر گفت: کودکان ما باید از کودکی با لغات و مفهوم آنها آشنا شوند تا در بزرگسالی بتوانند نامه بنویسند و بدانند از کلمات در چه زمانی باید استفاده کنند؛ البته نکته قابل تأمل این است که حتی بزرگسال‌های ما نیز به دلیل مشغله‌های زیاد زندگی رغبتی به کتاب خواندن ندارند و در چنین شرایطی طبیعی است که در دست کودکانمان نیز کتاب نبینیم و آنها با کتاب غریبه باشند، بنابراین باید در این زمینه مسئولان تدابیر لازم را بیندیشند.

وی ادامه داد: به جرأت می‌توانم بگویم که حس و حالی که ما در زمان کودکی داشتیم، امروز دیگر در میان کودکان وجود ندارد و به نوعی شادی در کودکان رنگ باخته است. همانطور که می‌دانید کودکان امروز با کودکان زمان ما خیلی متفاوت هستند حتی نوع صحبت‌هایشان هم  فرق می‌کند.

وی ادامه داد: کودکی زمان ما با بازی‌های پرتحرکی که انرژی زیادی هم از ما می‌گرفت، سپری شد، اما امروز و به ویژه در سال‌های اخیر شاهد هستیم که کودکان بیشتر با بازی‌های مجازی سرگرم هستند، بنابراین با ترویج کالاهای فرهنگی از جمله کتاب‌های مناسب، بازی‌های رایانه‌ای متناسب با کودکان و نوجوانان و حتی نوشت‌افزارهای داخلی و معرفی آنها به خانواده‌ها می‌توان قسمتی از این مشکل را از میان برداشت.

جلیلی گفت: با حمایت از تولیدکنندگان کالاهای فرهنگی در کشور و توزیع آثار آنها با قیمت مناسب می‌توان بسیاری از خانواده‌ها را به سمت و سوی استفاده از کالاهای داخلی کشاند و از طرفی کودکان و نوجوانان خود را با فرهنگ و تمدن کشور خود مأنوس کرد.

وی در پایان برگزاری جشنواره مصرف کالاهای فرهنگی با رویکرد کودکان و نوجوانان را راهکاری مناسب برای آشنایی کودکان با کالاهای فرهنگی کشور و تاریخ و تمدن ایران دانست.