به گزارش پارس به نقل از فارس، سردار حسین اشتری در سفر یک روزه به شهر قم با حضور در بیوت و دفاتر مراجع تقلید در قم با آنها دیدار کرد.
وی ابتدا در مدرسه امام سجاد(ع) حضور یافت و با آیت‌الله مکارم شیرازی دیدار کرد. فرمانده ناجا سپس به بیت آیت‌الله صافی گلپایگانی رفت و در ادامه در دفتر آیت‌الله علوی گرگانی حضور یافت.

حضور در موسسه امام صادق(ع) و دیدار با آیت‌الله سبحانی و همچنین دیدار با آیت‌الله نوری همدانی در دفتر این مرجع تقلید دیگر برنامه‌های اشتری در قم بود.

فرمانده ناجا در پایان در حرم مطهر حضرت معصومه(س) حضور یافت و بارگاه شریف بانوی کرامت را زیارت کرد.

برخی دولتی‌ها در تضاد با برنامه‌های ناجا سخن می‌گویند

آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی صبح امروز در دیدار فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه امنیت در جامعه حرف نخست را می‌زند بیان کرد: در قرآن کریم نیز به اهمیت مسئله امنیت در جامعه توجه شده است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و... در سایه امنیت صورت می‌گیرد بیان کرد: نیروی انتظامی به دلیل اینکه مسئولیت حفظ امنیت در جامعه را بر عهده‌ دارد وظیفه‌ای خطیر بر دوش داشته و کاری اساسی و مهم را دنبال می‌کند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه نیروی انتظامی کارنامه خوبی داشته و با موفقیت و قدرت باید نسبت به اجرای برنامه‌های خود اهتمام داشته باشد بیان کرد: حفظ امنیت فیزیکی و اخلاقی از جمله وظایف نیروی انتظامی است.

وی با اشاره به دیدار اخیر شهردار و اعضای شورای شهر بیان کرد: در آن دیدار گفتم که شهرداری باید علاوه بر عمران و آبادانی در همه مسائل شهر اثرگذاری داشته و ایفای نقش کند و نیروی  انتظامی نیز همین‌گونه است.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه باید نیروهای انتظامی در برخوردهای خود ادبیات شایسته‌ای را مد نظر قرار دهند بیان کرد: باید برنامه‌های ناجا با برخورد خوب و مناسب و البته با قاطعیت اجرا شود.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری دوره‌های بصیرت در نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: برگزاری این دوره‌ها باید با جدیت دنبال شده و البته این دوره‌ها نیز نباید تشریفاتی بوده و باید مسائل مهم در آن مورد توجه قرار گیرد.

وی به حکم مقام معظم رهبری در خصوص انتصاب فرمانده جدید نیروی انتظامی اظهار کرد: در این حکم همه مسائلی که باید انجام شود مدنظر قرار گرفته است و باید برای اجرای آن برنامه داشته باشید و البته تشکیل کارگروه نیز در این خصوص بسیار ارزشمند است.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی وحدت در جامعه اصلی مهم و کلیدی به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: نباید برخی از دولتی‌ها به گونه‌ای سخن بگویند که در تضاد با برنامه‌های ناجا باشد.

وی با اشاره به مطرح شدن مسئله ورود زنان به ورزشگاه‌ها اظهار کرد: اگر زنان وارد ورزشگاه نشوند چه اتفاقی می‌افتد؟

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه باید از بیان مسائل غیرضروری در جامعه پرهیز شود خاطرنشان کرد: باید این مسئله را قبول کرد که نیروی انتظامی هم وظیفه حفظ امنیت ظاهری و هم حفظ امنیت اخلاقی را بر عهده‌ دارد؛ وظیفه نیروی انتظامی که فقط به جلوگیری از سرعت غیرمجاز و توقف روی خط عابر پیاده محدود نمی‌شود، نیروی انتظامی وظایف بسیار مهمی دارد.

وی به مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: در شرایط کنونی که غربی‌ها همانند کودکان هر روز دنبال بهانه‌های جدید هستند نباید در داخل اختلاف به وجود آوریم.

آیت‌الله مکارم شیرازی اقدام نیروی انتظامی در جامعه را ذخیره‌ای برای آخرت دانست و گفت: کار شما عبادت است و ما نیز دعا می‌کنیم که بتوانید در کار خود به توفیقات بیشتری دست یابید.

جلوگیری از مفاسد و صحنه‌های ضداسلامی از وظایف نیروی انتظامی است

سردار اشتری در ادامه دیدارهای خود با حضور در بیت حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی با این مرجع تقلید دیدار کرد.

آیت‌‌الله صافی‌گلپایگانی ضمن تقدیر و تشکر از فرمانده نیروی انتظامی و هیئت همراه گفت: خدمت در نیروی انتظامی که شغل بسیار شریفی بوده و عبادت است. باید نیروهای انتظامی و نظامی خود را سربازان حضرت امام زمان(عج) بدانند و در مسیر رضایت ایشان حرکت کنند.


این مرجع تقلید در قسمتی از توصیه‌های مهم خود به نیروی انتظامی تصریح کرد: نیروی انتظامی از ابتدا حافظ ارزش‌های انقلاب اسلامی بوده و هستند. این نیرو، با تقدیم شهدای بزرگوار، دِین خود را نسبت به اسلام ادا کرده است، آن‌طور که حقیر از اول تا امروز دیده‌ام، نیروی انتظامی همیشه در خط صحیح اسلام و اصول مقدس انقلاب بوده است و اگر نواقصی وجود دارد، باید هرچه زودتر برطرف شود.

وی در بخش دیگری از بیانات خود، با ابراز تأسف شدید از مشاهده برخی صحنه‌های خلاف شرع در جامعه بیان کرد: نباید در مملکت، صحنه‌هایی را ببینیم که خلاف ارزش‌های اسلامی و اصول اولیه انقلاب باشد. جلوگیری از مفاسد و صحنه‌های ضد اسلام و خلاف شرع، مانند کنسرت‌ها، وظیفه نیروی انتظامی و سازمان‌های دیگر نظام اسلامی است.

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی یادآور شد: اینجانب همان طور که از حضور مستمر نیروی انتظامی و نیروهای دیگر انقلاب برای حفظ ارزش‌های اسلام خرسند و خوشحال هستم، برای حضور بعضی از ارگان‌ها که از ارزش‌های انقلاب فاصله گرفته و صحنه‌های خلاف شرع را ترویج می‌کنند، نگران هستم.

وی در پایان این دیدار نهادهای مختلف را به همکاری با نیروی انتظامی فراخواند و افزود: باید قدردان و شاکر امنیتی که امروز در مملکت بحمدالله وجود دارد بوده و خدای بزرگ را بر این نعمت بزرگ قدردان باشیم.

این مرجع تقلید یادآور شد: کار شما برای آسایش و امنیت مردم عبادت است و همه ارگان‌ها هم باید برای ایجاد و حفظ امنیت با شما همکاری کنند.

وی عنوان کرد: از شما تقدیر و تشکر می‌کنم و از خداوند متعال برای شما عزیزان، در خدمت به اسلام و حفظ امنیت و آسایش مردم، توفیقات بیشتر را خواستارم.

مأموران ناجا الگوی مردم باشند

آیت‌الله علوی گرگانی هم در دیدار با فرمانده ناجا با اشاره به مقام مالک اشتر اظهار کرد: وی در جایگاه والایی قرار داشت و به خوبی ایفای نقش کرد.

وی افزود: امنیت ایران مدیون حضور ماموران نیروی انتظامی در کشور است، هر کشوری از نظر درون‌ و برون‌مرزی باید امنیتش را حفظ کند که حفظ امنیت درون‌مرزی به عهده ماموران نیروی انتظامی است.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه امنیت داخل کشور به دست ماموران نیروی انتظامی تامین می‌شود، گفت: دعا می‌کنیم خداوند به شما توفیقات بسیاری بدهد و امیدواریم ماموران نیروی انتظامی دلسوز کشور و مردم باشند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی تصریح کرد: همه افراد نتیجه خیر و اعمال خود را می‌بیند، از همین رو ماموران نیروی انتظامی باید رضایت مردم را کسب کنند تا از پاداش اخروی بهره‌مند شوند.


وی با اشاره به اینکه همه انسان‌ها باید دارای کمال و معرفت باشند، گفت: همه افراد در مقابل اعمال خود پاسخگو هستند، از همین رو باید نسبت به اعمال خود مسئول باشند.

این مرجع تقلید متذکر شد: مسئولان نخست باید سعی کنند خود را اصلاح کنند تا مردم نیز با الگوگیری از رفتار آنها اصلاح شوند و از سوی دیگر برای توسعه و پیشرفت کشور باید مسئولان و مردم همدل و همزبان باشند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با اشاره به آغاز ماه مبارک رمضان، گفت: ماه مبارک رمضان به نام خداوند است، وظیفه مردم و مسئولان در این ماه چند برابر می‌شود، نباید اجازه دهیم حق فردی در این ماه ضایع شود و از سوی دیگر نباید نسبت به فردی بی‌تفاوت بود.

وی بیان کرد: مأموران نیروی انتظامی باید توجه کنند که نسبت به مردم مسئول هستند و در این مسیر نباید به صدور بخش‌نامه و دریافت سمت توجه داشته باشند، بلکه باید بدانند که در جامعه باید درست رفتار کنند تا جامعه اصلاح شود.

این مرجع تقلید تاکید کرد: ماموران نیروی انتظامی همیشه در حال خدمت به مردم بوده‌اند و امنیت امروز کشور مدیون زحمات این افراد است.

پدیده بدحجابی دهن‌کجی به نظام است

آیت‌الله جعفر سبحانی در دیدار با فرمانده ناجا با اشاره به اینکه حفظ امنیت یکی از نعمت‌های الهی است، اظهار کرد: سلامتی و امنیت دو نعمتی هستند که با از دست‌ دادن آن انسان متوجه قدر و منزلت آن می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بدحجابی یکی از مسائلی است که امروز متاسفانه شاهد آن هستیم، از همین رو کارکنان نیروی انتظامی هر چه سریعتر باید با بدحجابان برخورد کنند.

این مرجع تقلید با اشاره به فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، گفت: در استان قم و برخی از استان‌های کشور امروز حجاب پایمال شده است و به نوعی با پدیده بی‌بند و باری مواجه شده‌ایم، از همین رو باید هر چه سریع‌تر با این افراد مقابله کرد.

آیت‌الله سبحانی تصریح کرد: بنا به بیانات امام خمینی(ره) عفاف و حجاب یک نماد برای کشور است و حضور و ترویج بی‌حجابی در جامعه نوعی دهن کجی به نظام است از همین رو نباید اجازه بدهیم تا برخی از افراد به کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران دهن کجی کنند.

وی با اشاره به اینکه ترویج و گسترش بدحجابی در قم با برنامه و طرح بوده است، گفت: باید با افرادی بدحجاب که به قم سفر می‌کنند و در حرم مطهر حضرت معصومه (س) بدحجاب حضور پیدا می‌کنند، برخورد قاطعی صورت گیرد تا دیگر شاهد حضور اینگونه افراد در شهر مقدس قم نباشیم.

استاد حوزه علمیه قم تبیین کرد: اگر در جامعه‌ای افراد با ایمان حضور داشته باشند به طور قطع امنیت و آرامش آن جامعه بیشتر خواهد بود، از همین رو باید تلاش کنیم تا باورهای دینی و معنوی مردم را گسترش دهیم.

نهادهای دولتی در ترویج حجاب پیشگام باشند

آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار با فرمانده ناجا ضمن تبریک آغاز ماه مبارک رمضان اظهار کرد: حفظ امنیت کشور یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌های نیروی انتظامی است.

وی افزود: در دوره‌های مختلف نیروی انتظامی فعالیت‌های موثری داشته است، فعالیت‌های نیروی انتظامی به نوعی عبادت پروردگار محسوب می‌شود، چراکه کارکنان نیروی انتظامی در تلاش برای حفظ امنیت جامعه هستند.

این مرجع تقلید با اشاره به نبودن امنیت در برخی از کشورهای منطقه، گفت: فعالیت نیروی انتظامی در جامعه سبب شده تا امروز ایران از نعمت امنیت برخوردار شود.

آیت‌الله نوری‌همدانی تصریح کرد: پس از فتنه 88 به 20 استان سفر کرده‌ام که در این سفرها سعی کردیم تا با نخبگان، مسئولان، دانشگاهیان و مردم دیداری داشته باشیم تا سخنانمان برای مردم مؤثر باشد.

وی با اشاره به اینکه امنیت، امر به معروف و نهی از منکر و توجه به ارزش‌ها از اصول هر کشوری است، گفت: حفظ حجاب در میان مردم یکی از ارزش‌هایی است که مردم باید آن را رعایت کنند.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: عفاف و حجاب به یک معنا نیست، بسیاری ممکن است عفاف داشته باشند اما حجاب نداشته باشند و برعکس، از همین رو نمی‌توان گفت هر فردی که بدحجاب است بی‌عفاف هم است.


آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به اینکه نباید مسئله بدحجابی در جامعه گسترش پیدا کند، گفت: تمامی مراکزی که با دولت در ارتباط هستند باید حجاب را رعایت کنند، آغاز حفظ حجاب از دولت سبب می‌شود تا مردم نیز حجاب را رعایت کنند که این امر سبب فرهنگ‌سازی و ترویج حجاب می‌شود.

وی بیان کرد: در خصوص پخش فیلم‌ها در صداوسیما باید دقت نظر لازم صورت گیرد چرا که ممکن است برخی از این فیلم‌ها آثار مخربی در جامعه داشته باشد.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه حفظ امنیت مرزها و داخل کشور بر عهده نیروی انتظامی است، گفت: فعالیت‌های نیروی انتظامی بسیار گسترده است که امیدواریم در این مسیر کارکنان نیروی انتظامی موفق باشند.

آیت‌الله نوری‌همدانی تاکید کرد: فعالیت کارکنان نیروی انتظامی در جامعه عبادت است، امیدواریم امنیت و آرامش کشور همیشه پایدار باشد.

سردار حسین اشتری نیز در این دیدارها به ارائه گزارشی کوتاه از برنامه‌های پلیس برای ارتقاء سطح امنیت در جامعه پرداخت.

وی با اشاره به اینکه پس از انتصاب مایل بودیم به خدمت مراجع عظام تقلید برسیم، اظهار کرد: دیدار با مراجع تقلید سبب فعالیت بهتر کارکنان نیروی انتظامی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در تدابیر رهبر معظم انقلاب تاکید ویژه‌ای به ارتقای فضای دینی و معنوی جامعه شده است، از همین رو توجه به دغدغه مردم متدین یکی از اولویت‌های نیروی انتظامی است تا بتوانیم جامعه‌ای در شأن انقلاب اسلامی بسازیم.

فرمانده ناجا با اشاره به اینکه حفظ امنیت مرزها برعهده نیروی انتظامی است، گفت: دستگیری اشرار و شبکه‌های قاچاق یکی از فعالیت‌های نیروی انتظامی است که در این مسیر شهدای بسیاری را تقدیم کرده‌ایم.

سردار اشتری تصریح کرد: امیدواریم سرباز خوبی برای ولایت باشیم و در صحنه‌های مختلف بتوانیم مطیع نظرات رهبر معظم انقلاب باشیم، چراکه خدمت در جمهوری اسلامی ایران افتخاری برای ما است.