به گزارش پارس به نقل از فارس حجت‌الاسلام سید محمدعلی شهیدی امشب در یادواره شهدای روستای خیارج از توابع شهرستان بویین‌زهرا، با اشاره به اینکه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، امسال را به نام دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی نام‌گذاری کردند، اظهار داشت: در سال جاری شعار همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت رمز پیروزی ملت ماست و ما می‌توانیم با اتحاد و وحدت، یک‌بار دیگر در برابر زورگویی‌های دشمنان در تحریم‌های اقتصادی به پیروزی برسیم.

وی با بیان اینکه امروز با توجه به وضعیت کشورهای همسایه، آسایش و امنیت در کشور حاکم است، افزود: این امنیت را مدیون فداکاری ایثارگران و رهبری امام خمینی (ره) هستیم و باید دینمان را نسبت به آنها ادا کنیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ما اگر بخواهیم خون و حرمت شهدا را حفظ کنیم باید با هم یکدل شده و با یکدیگر اتحاد داشته باشیم.

وی با بیان اینکه هرچه داریم از شهداست، افزود: ما مدیون رشادت‌های شهدا و جانبازان در طول انقلاب اسلامی و 8 سال دفاع مقدس هستیم و باید ضمن قدردانی از آنها با سر زدن به آنها جویای حالشان باشیم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری و رئیس‌ جمهور دیدار از خانواده شاهد و ایثارگر را در دستور کار خود قرار دادند، عنوان کرد: آحاد جامعه باید این مسئولان را الگوی خود قرار بدهند و از این خانواده‌ها دیدار کنند.

شهیدی با اشاره به اینکه 14 خردادماه سال 42 مأموران ساواک امام خمینی (ره) را در قم دستگیر و به زندان در تهران بردند، گفت: فردای آن روز در 15 خرداد، مردم شهرهای مختلف کشور از جمله قم، ورامین و تهران به خیابان‌ها ریختند و شعار یا مرگ یا خمینی را سر دادند.

وی افزود: ملت ما در 15 خرداد سال 42 با انجام تظاهرات، برپایی انقلاب اسلامی را کلید زدند به طوری که امام خمینی (ره) این روز را یوم‌الله نامیدند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: بعد از 15 خرداد، روز قیام خونین مردم قم رژیم ستم‌شاهی با تبعید امام راحل، کشتارها و جنایت‌های متعددی انجام داد، تا اینکه مردم انقلابی ایران با مبارزه علیه اقدامات این رژیم در 22 بهمن به پیروزی رسید.

این مسئول با بیان اینکه ملت ما در 22 بهمن و در طول 8 سال دفاع مقدس در برابر زورگویی‌های دشمنان ایستادند تا توانستند سرزمینشان را از چنگال دشمنان نجات بدهند، افزود: رهبری مقتدرانه امام خمینی (ره) از جمله مهم‌ترین مؤلفه‌های پیروزی مردم ایران در برابر این رژیم و دشمنان اسلام بود.

وی با اشاره به اینکه در زمانی که امام راحل در نجف تبعید بود، کشتار 17 شهریور سال 57 در میدان شهدای تهران رخ داد، گفت: این امام بزرگوار از نجف بیانیه‌ای دادند مبنی بر اینکه ای کاش خمینی با شما بود و با شما شهید می‌شد.

این مسئول افزود: امام خمینی (ره) واقعاً یک رهبر نمونه بودند و پیامبرگونه مردم را هدایت کرد، ایشان شجاع، بصیر و آگاه به مسائل سیاسی بود و رهبری این ملت را به دوش کشید به طوری که یک خانه 70 متری این امام بزرگوار در جماران مرکز خبر در دنیا می‌شود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) هنوز برای جامعه ما ناشناخته است، تصریح کرد: ایشان یک مرد استثنائی بود و در دوران انقلاب اسلامی و 8 سال دفاع مقدس طوری با مردم و رزمندگان سخن می‌گفت که آنها برای مبارزه با دشمنان جان دوباره‌ای می‌گرفتند.

وی افزود: نقش رهبری برای مردم جامعه ما همیشه در زمان امام راحل محرز بود و اکنون که 26 سال از رهبری مقام معظم رهبری می‌گذرد، ایشان انقلاب اسلامی را به نحو مطلوبی هدایت می‌کند.

شهیدی نقش مردم را دومین عنصر مهم در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس برشمرد و یادآور شد: اقشار مختلف جامعه از جمله پدران و مادران شهدا در برپایی این انقلاب نقش‌آفرین بودند و با پشتیبانی در پشت و داخل جبهه نقش به سزایی در پیروزی جنگ تحمیلی علیه دشمن داشت.

وی با بیان اینکه در کشورمان 84 خانواده 5 شهیدی، 64 خانواده 4 شهیدی و 3 هزار خانواده 3 شهیدی داریم، افزود: این آمار بیانگر این است که خانواده‌های شاهد و ایثارگر از انقلاب اسلامی پشتیبانی بی‌نظیری کردند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه 2 هزار و 300 ایثارگر داریم که قطع نخاع هستند، گفت: ما هر کاری کنیم، نمی‌توانیم فداکاری‌های آنان را جبران کنیم زیرا با هیچ‌چیز نمی‌توان سختی‌ها و درد و رنجی که آنها از درجه جانبازی تحمل کردند را جبران کرد.

شهیدی، اعتقاد و عقیده مردم را سومین عنصر مهم در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس عنوان و بیان کرد: رزمندگان با ایمان، اخلاص و عشق به اهل‌بیت (ع) به جبهه‌های حق علیه باطل رفتند تا بتوانند با شکست دادن دشمنان، از ارزش‌های اسلامی محافظت کنند.