به گزارش پارس به نقل از مهر، كیومرث پوراحمد در حاشیه برپایی کارگاه فیلم کوتاه در جمع خبرنگاران بیان کرد: اگر می خواهیم موضوعات اجتماعی اخلاقی و انسانی را به مردم بگوییم باید غیرمستقیم پیام ها را مطرح كنیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص مشكلات سیاسی كه برای برخی فیلم ها ایجاد شده است گفت: دنیای ما با دنیای سیاستمداران تفاوت دارد و تناقض بین این دو نگاه باعث بروز تعارضاتی میان فیلم سازان و سیاستمداران می شود.

پوراحمد ادامه داد: ‌به دلایلی كشور ما همه چیز تحت سلطه سیاست قرار گرفته است و این سیاست زدگی بر سینما نیز تأثیر می گذارد.

وی با بیان این كه كار من سیاست نیست گفت: دعواهای جناح های سیاسی و پشت پرده های سیاست سر فیلم ها خراب می شود.

وی ادامه داد: فیلمسازان هم نسل من نگاه كلاسیك به سینما دارند اما فیلم سازان جدید در دنیای دیگری سیر می كنند و ما باید از تجربیات همه استفاده كنیم.

پوراحمد در خصوص برگزاری کارگاه های فیلمسازی نیز گفت: در این كارگاه ها و در ارتباط با جوان هایی كه هم نسل خودم نیستند مطالب زیادی آموختم.

وی درباره آینده فیلم سازی مشهد گفت:‌ بسیاری از فیلم سازان برجسته كشور از شهرستان های كوچك برخاستند و مشهد نیز به عنوان مركز فرهنگی كشور از ظرفیت بالایی برای ظهور فیلمسازان مهم برخوردار است.