حسین نوش‌آبادی در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره اعطای مجوز به کتاب موهن رئیس خبرگزاری کتاب گفت: بنده بعد از مطالعه کتاب با نویسنده آن صحبت کردم و گفتم «من این نسل» با این محتوا به هیچ وجه مجوز نمی‌گیرد، و باید عنوان کرد این کتاب فاقد محتوای سالم است‬. وی درباره حضور این نویسنده در یکی از مسئولیت‌های وابسته به وزارت ارشاد نیز اظهار داشت: وی یک نیروی غیررسمی غیردولتی است که توسط هیئت امنای خانه کتاب انتخاب شده و رابطه استخدامی با وزارت ارشاد ندارد و بسیاری از موضوعات در خصوص وی بی‌اساس است.
گفتنی است فرد هدف اشاره، سردبیر خبرگزاری کتاب ارشاد بود که در اولین قدم بخش دفاع مقدس خبرگزاری را حذف کرد.
نوش‌آبادی درباره رفع ممنوعیت جعفر پناهی نیز گفت: وزارت ارشاد، مسئولیتی برای رفع مسائلی که افراد خودشان به وجود می‌آورند ندارد؛ خودشان تلاش کنند تا با نزدیک شدن به فرهنگ ایران این مشکل را رفع کنند.
‫سخنگوی وزارت ارشاد در ادامه در خصوص ممنوع‌التصویر بودن یکی از سران فتنه گفت: تصمیم دادستانی تهران در ارتباط با جلوگیری از درج تصویر و نام خاتمی را هم ما شنیده‌ایم. وزارت ارشاد به تصمیمات و مصوبات شورای عالی امنیت ملی و تصمیمات قوه قضائیه در چارچوب قانون مطبوعات احترام می‌گذارد و آن را لازم‌الاجرا می‌داند.
وی ادامه داد: در قانون مطبوعات به صراحت آمده تصمیمات شورای عالی امنیت ملی و دستگاه‌های قضا در حوزه رسانه و مطبوعات لازم‌الاجراست؛ بنابراین ما مخالفتی نداریم، اما ابلاغ هم نکردیم چون آن دستگاه خودش اقدام کرده است.
سخنگوی وزارت ارشاد درباره فروش یک کتاب غیراخلاقی در کتابفروشی‌های تهران نیز گفت: مراکز توزیع و عرضه این کتاب را شناسایی کرده‌ایم، توصیه‌مان به کتابفروشی‌ها این است که سریعا نسبت به جمع‌آوری کتبی که به هیچ وجه مجوزی از ارشاد ندارند اقدام کنند و کالاهای فرهنگی خارج از مجرای قانونی را عرضه نکنند.