به گزارش پارس به نقل از پايگاه اطلاع رساني حج، شماري از زائران ايراني در مدينه منوره به دليل تاخيري كه در روزهاي اخير براي آن‌ها در سفرشان به سرزمين وحي پيش آمده بود، اعتراض داشتند كه سازمان حج وزيارت در اين خصوص توضيحاتي را ارائه كرد و از برخورد قانوني با شركت متخلف خبر داد.

براساس اين گزارش، خانمي كه به اتفاق خانواده و طفل شيرخوار خود عازم مدينه منوره بود به خبرنگار ما گفت: گاهي تاخير برخي پروازها، تاب تحمل را از ما مي‌گيرد، از اين‌رو ضروري است تا نسبت به اين گونه تاخيرها برخورد جدي صورت بگيرد.

اين زائر ايراني اظهار كرد: طبق برنامه اعلام شده قبلي قرار بود پرواز ما روز پنجشنبه ۱۸ دي ماه، ساعت ۳۰ /۸ صبح توسط شركت هواپيمايي ماهان انجام بگيرد، اما با ۱۲ ساعت تاخير اين پرواز ساعت ۳۰ /۲۰ پنجشنبه شب به سوي مدينه منوره برقرار شد.

وي در ادامه گله خود اظهار داشت: علاوه بر اينكه ما كلي در فرودگاه اذيت شديم يك روز زيارتي مسجدالنبي را نيز از دست داديم، آيا هواپيمايي ماهان جبران خسارت اين تاخير را مي‌كند يا اينكه ما مهمان جيب خودمان هستيم.

سيد مهدي يكي ديگر از زائران كه در اين پرواز حضور داشت گفت: تاخير ماهان ديگر براي بنده عادي شده اما موجبات به هم ريختن مسافران را فراهم مي‌سازد.

برابر مقررات با شركت هواپيمايي ماهان برخورد مي‌شود

وي تصريح كرد: بعداز اينكه وارد هواپيما شديم آن هم با ۱۲ ساعت تاخير مهماندار براي مبرا كردن هواپيمايي ماهان سازمان حج و زيارت را مقصراعلام كرد.

وي گفت: با اين بيان يكي از كاركنان حج كه عازم مدينه بود نسبت به اين عملكرد مهماندار اعتراض كرد وگفت براي تاخير هواپيما دنبال مقصر نگرديد بلكه در برنامه‌هاي كاري خود تجديد نظر كنيد.

حسن سرخوش، مدير كل برنامه ريزي پذيرش و اعزام سازمان حج وزيارت، در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج با تاييد اين خبر گفت: متاسفانه اين تاخير از سوي شركت هواپيمايي ماهان رخ داده بود كه سبب نارضايتي زائران شد و عمره‌گزاران عزيز در مدت طولاني با تاخير مواجه شدند.

وي دليل اصلي اين تاخير را چنين توضيح داد: براساس برنامه‌ريزي قبلي قرار بود اين زائران با يك پرواز ۴۵۰ نفره توسط شركت هواپيمايي ماهان عازم سرزمين وحي شوند، اما شركت ماهان اين پرواز را به دو پرواز كوچك‌تر تبديل كرده بود كه يكي از پروازها در همان زمان انجام گرفت، اما پرواز ديگر با تاخير طولاني روبه‌رو شد.

سرخوش ادامه داد: شركت هواپيمايي ماهان در اين زمينه هيچ هماهنگي با سازمان حج انجام نداده بود، به همين دليل مديران كاروان‌ها هم از اين تاخير باخبر نبودند، از اين‌رو برابر مقرارت نسبت به پرداخت خسارت به زائران با شركت متخلف برخورد خواهد شد.