این استاد دانشگاه و نظریه‌پرداز معرفتی در سخنرانی اخیر خود در جشنواره عمار اظهار داشت: سینمای کنونی به شتاب به سوی غفلت و نفسانیت حرکت می‌کند، اما سینمای دینی می‌تواند بدون اینکه ضد هنر باشد این موضوع را تغییر دهد و همان کاری را انجام دهد که انبیا کردند. انبیا سیاستی که وسیله‌ای برای اعمال زور بود را تغییر دادند و اقتصاد را که چراگاه شیطان بود وسیله‌ای قرار دادند تا بازار به محل تجارت اولیاء الله تبدیل شود. در سینما نیز باید این‌گونه عمل کرد.
این استاد حوزه و دانشگاه گفت: لازم نیست برای ساخت سینمای مکتبی، هنر را به ضد هنر تبدیل کنیم ما می‌توانیم قواعد بازار را رعایت کنیم و آن را از چراگاه شیاطین به محل تجارت اولیاءالله تبدیل کنیم. پیامبر می‌گوید به دنیا فحش ندهید دنیا مانند ریسمانی است که عده‌ای از آن بالا می‌روند و عده‌ای از آن پایین می‌آیند.
رحیم‌پور ازغدی در ادامه تأکید کرد: ما نباید فریب شباهت سینمای مکتبی با سینمای معناگرای سکولار را بخوریم. این دو با هم متفاوت است.
وی افزود: تفکیک معنویت از انقلابی بودن، نوعی سکولاریسم است. سینما بهترین ابزار برای امر به معروف و نهی از منکر است. گاهی برخی می‌گویند که آیات و روایات، ارزش سینمایی شدن ندارد اما باید گفت که آنها عرضه سینمایی‌کردن این آثار را ندارند. از هر آیه قرآن می‌توان یک موضوع برای فیلم ساختن استخراج کرد. البته این روایت به شیوه‌ای به فیلم تزریق شود که سرگرم‌کننده نیز باشد.
رحیم‌پور ازغدی در ادامه گفت: فیلمساز مکتبی باید توجه کند که انتقادی عمل ‌کردن به معنای عصبانی عمل ‌کردن نیست. پیامبر می‌گوید که مواظب خشمتان باشید که بر حرف‌هایتان سوار نشود.