به گزارش پارس به نقل از کیهان، حسن رحیم‌پور ازغدی در این همایش به تحلیل «زیبایی‌شناسی» در تفکر اسلامی پرداخت و گفت: برخی از افراد با بهانه‌جویی درخصوص مسائل مختلف، ژست بی‌طرفی می‌گیرند و ورودی به مسائل ارزشی نمی‌کنند. هنرمند مسلمان خود را فدای حقیقت می‌کند و در برابر مسائل مختلف موضع می‌گیرد و از هیچ گونه تمسخر و جنگ رسانه‌ای نمی‌ترسد. 
وی تاکید کرد: این اشتباه بزرگی است بگوییم که ما قدرت نداریم با ظلم جهانی مبارزه کنیم پس وظیفه نداریم که با هالیوودیسم و صهیونیسم بجنگیم. واجب است که ما برای رشد ارزش‌ها و گسترش امر به معروف و نهی از منکر آماده شویم. این آمادگی باید هم در محتوای سینمای دینی فراهم شود و هم در فرم که همان تکنیک و ابزار سینما است.
این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: جریان انقلابی در عرصه رسانه و سینما باید قدرتمند شود و این قدرت هم باید در محتوا و ارزش‌های دینی باشد و هم در فرم و تکنیک. دیگر اینکه نباید بگوید که من احتمال تاثیر نمی‌دهم پس وظیفه ندارم. ما در عرصه تمدن‌ساز اسلامی و مبانی اعتقادی حق نداریم که منتظر باشیم که قدرت تصادفا حاصل شود و بعد از حصول قدرت، وظیفه‌مان را انجام دهیم بلکه باید به دنبال قدرت باشیم و کل کار رسانه‌ای خود را باید در چارچوب امر به معروف و نهی از منکر تعریف کنیم.
وی تصریح کرد: اسلام می‌گوید هم محتوا و هم فرم هنرمندانه باشد. هر کجا که حقیقت زیبایی خدا تجلی یابد، زیبا است. 
در ادامه مراسم، ضمن تقدیر از همایون امامی در رشته مستندسازی به عنوان استاد نمونه دوره اول فیلمسازی شهید طهرانی مقدم، نفرات برتر دوره‌های آموزشی در رشته‌های مستند، فیلمنامه‌نویسی، فیلمبرداری و عکاسی معرفی و تقدیر شدند.