به گزارش پارس کیهان نوشت:عباس کیارستمی کارگردانی که نمایش آخرین فیلمش در سینماهای ایران با اعتراض شدید تماشاگران مواجه شده بود، اخیرا در اظهارات طلبکارانه‌ای در توهین به دفاع مقدس خطاب به ابراهیم حاتمی‌کیا گفته است: «من از ارزش‌های انسانی صحبت می‌کردم و تو جوان‌‌ها را دعوت به جنگی می‌کردی که هیچ مفهومی نداشت.»
در پی این اظهارات، ابراهیم داروغه‌زاده، معاون فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی در یادداشتی خطاب به کیارستمی نوشته است: «فیلم‌های حاتمی‌کیا در ایران هم مخاطب بیشتری از فیلم‌های شما داشته هم در زمانه خود تاثیرگذاری بیشتری بر جامعه ایرانی. شما یک فیلمساز محبوب جامعه روشنفکری ایران و جشنواره‌های هنری جهانی هستید و بسیار برای دوستداران سینما قابل احترام اما اساسا مقایسه سینمای شما با سینمای آقای حاتمی‌کیا اشتباه است.»
گفتنی است سال‌ها پیش کیارستمی پس از انجام اعمالی ناشایست در جشنواره‌های غربی، در گفت‌وگو با یک روزنامه ایتالیایی به صراحت از خوردن گوشت خوک و نوشیدن شراب توسط خود خبر داد.
آخرین ساخته کیارستمی در ایران به نام «شیرین» در سال 90 نمایش پیدا کرد. این کار که منتقدان بی‌نسبت با «سینما» ارزیابی‌اش کردند، با واکنش تماشاگران روبرو شد. واکنشی که منجر به صدمه خوردن برخی سینماهای نمایش‌دهنده شد!
جالب این است که کیارستمی در ردیف فیلمسازانی است که بیشتر به سفارش و پسند جشنواره‌های خارجی فیلم می‌سازد و کارهایش هیچ‌گاه مورد استقبال تماشاگران ایرانی واقع نشده است.