به گزارش پارس به نقل از کیهان ؛ دکتر پرویز سخنگوی انجمن قلم ایران در گفت‌وگو با فارس، درباره جلسه روز گذشته این انجمن گفت: دوستان عضو هیئت مدیره انجمن قلم (در جلسه اخیر این هیئت مدیره) معتقد بودند که اجازه چاپ کتاب عناصر ضد انقلاب و کسانی که معاندت آشکار با جمهوری اسلامی دارند در کشور، نوعی ترویج و تبلیغ این افراد محسوب می‌شوند و طبق ضوابط نشر کتاب، مصوب سال 1389 در شورای انقلاب فرهنگی ممنوعیت دارد.
وی ادامه داد: در واقع بند ب ماده چهار ضوابط نشر کتاب که عنوان حقوقی و قانونی است ذیل آن، مواردی را مطرح کرده است که اجازه نشر اینگونه آثار داده نمی‌شود و بند ب ماده چهار، زیر شاخه‌هایی دارد که بخش چهارم آن شامل حال عناصر ضد انقلاب هم می‌شود. در واقع ترویج عناصر ضد انقلاب ضد قسمت چهارم بند ب ماده چهار ممنوع است و به این ترتیب کسانی که معاندت آشکار با نظام جمهوری اسلامی دارند و ضد انقلاب شناخته می‌شوند نباید مجوز ترویج و تبلیغ این‌ها داده شود. در آن بند خاندان پهلوی، تروریست و ... ذکر شده است.
معاون اسبق فرهنگی وزارت ارشاد در ادامه خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشیم که پایبند نبودن به ضوابط قانونی باعث گسترش بی‌نظمی و نابسامانی حوزه نشر خواهد شد و اگر قرار باشد ما این بخش از بند ب را نادیده بگیریم دور نیست که آثار سر کرده منافقین و بنی‌صدر و امثال او هم برای چاپ به وزارت ارشاد ارائه شود.
پرویز ادامه داد: اگر قرار باشد این ضابطه را زیر پا گذاریم در واقع فضا را باز می‌کنیم تا تبلیغ و ترویج ضدانقلاب و معاندان نظام فراهم شود. به گمانم هیئت نظارت بر اجرای ضوابط نشر کتاب وظیفه داشته به این موارد رسیدگی کند و قاطعانه جلوی تخطی از ضوابط نشر را بگیرد و اجازه ندهد که آثار افراد ضد انقلاب در کشور منتشر و برای آنها تبلیغاتی صورت گیرد.
وی در خاتمه گفت: تاکید می‌کنم، اگر قرار باشد ما اجازه فعالیت به عناصر ضد انقلاب در فضای فرهنگی کشور بدهیم و ضوابط قانونی را زیر پا گذاریم به زودی حتی ممکن شاهد آثار افراد ضد انقلابی شویم که خارج از کشور به زبان فارسی آثارشان را منتشر کرده‌اند. چه بسا شاهد چاپ آثار برخی از صهیونیست‌های ایرانی تبار هم باشیم که الان خاطراتشان در خارج منتشر شده و همین‌ ممکن است شاهد چاپ آثار تروریست وطنی که الان از کشور گریخته‌اند و هرازگاهی عملیات مسلحانه علیه نظام را هدایت می‌کنند نیز باشیم.