به گزارش پارس ؛ وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در گفت‌وگو با تسنیم، درباره اظهارات اخیر فرهاد رهبر در خصوص توقف طرح کلان ملی مربوط به اقتصاد مقاومتی در وزارت علوم، گفت: طرح مربوط به اقتصاد مقاومتی جز یکی از طرح‌های کلان ملی بوده است. همان‌طور که می‌دانید طرح‌های کلان ملی توسط یک دانشگاه به عنوان مجری هدایت می‌شود و گاها در برخی از آنها چندین دانشگاه همکار می‌شوند.

وی افزود: افراد در این طرح‌ها مسئول نیستند و ممکن است با تغییرات صورت گرفته در دانشگاه‌ها و یا جابجایی‌ها در مسئولیت افراد نسبت به  این طرح‌ها نیز تغییراتی رخ دهد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تصریح کرد: هم‌اکنون دانشگاه تهران مجری طرح مربوط به اقتصاد مقاومتی است و مشکلی برای مدیریت آن در خصوص مجری بودن دانشگاه تهران  ایجاد نشده و ممکن است با تغییراتی که در دانشگاه تهران صورت گرفته، فرد دیگری یا حتی آقای فرهاد رهبر همچنان مسئولیت آن  را بر عهده بگیرد و این‌گونه نیست که وزارت علوم مشکلی برای این طرح داشته باشد.

احمدی با اشاره به مبالغ اختصاص داده شده به این طرح، یادآور شد: قبلا 75 میلیون تومان برای این طرح اختصاص داده شده و در انتهای سال 92 نیز 150 میلیون تومان برای آن پرداخت شده، بنابراین این طرح از نظر ساختاری مشکلی ندارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر دانشگاه تهران همچنان نقش محوری و مجری طرح مربوط به اقتصاد مقاومتی را دارد و می‌تواند اگر فرد مسئول قصد همکاری در این طرح را نداشته باشد، فرد دیگری را برای این طرح در نظر بگیرد و یا فرد دیگری مسئولیت آن را برعهده بگیرد.