به گزارش پارس، محسن اخوان مسئول سایت یونی فیلم در گفت وگو با فارس؛ با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: یونی فیلم - مرجع تخصصی اکران فیلم های سینمایی و مستند – با نشانی www. UNIFILM. ir است بعد از جشنواره سی و دوم فیلم فجر رونمایی شد و سعی دارد خلاء موجود در زمینه اکران های نظام مند دانشگاهی را پر کند.

وی افزود: سایت یونی فیلم به موسسه فرهنگی آرمان مدیا است که پیش از این تجربه موفق ۵ ساله ای را در اکران فیلم های مستند تولیدی خود نظیر میراث آلبرتا ۱ و ۲ در دانشگاه ها داشته است و در بیش از ۱۰۰ دانشگاه توانستیم این فیلم ها را اکران کنیم و با چنین تجربه موفقی تصمیم گرفتیم خلاء موجود در اکران دانشگاهی فیلم های سینمایی را پر کنیم.

اخوان تصریح کرد: در واقع مهمترین علت تاسیس این سایت، نبود سازوکار منسجم و قاعده مند برای اکران فیلم های سینمایی در دانشگاه ها از یک سو و وجود تقاضا از سوی تشکل های دانشجویی از سویی دیگر بود که یونی فیلم رابطی است بین فیلم سازان و فعالین فرهنگی که تمایل دارند فیلم های سینمایی و مستند را در دانشگاه ها، مدارس، مساجد و فرهنگسراها اکران کنند.

مسئول سایت یونی فیلم ادامه داد: تاکنون فیلم های چ، معراجی ها، خط ویژه، زیباتر از زندگی، آذر شهدخت پرویز و دیگران، مهمان داریم، امروز، خانه ای کنار ابرها، چند مترمکعب عشق، فرشته ها با هم می آیند، حق سکوت پس از توافق با پخش کنندگان برای اکران دانشگاهی بر روی سایت یونی فیلم قرار گرفته اند که بیشترین تقاضاها نیز مربوط به فیلم های چ، معراجی ها، خط ویژه و زیباتر از زندگی بوده است.

وی در ادامه بیان داشت: دو فیلم « زندگی جای دیگری است» به کارگردانی منوچهر هادی همزمان با آغاز اکران عمومی و « زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» به۹ کارگردانی روح الله حجازی جدیدترین فیلم هایی هستند که برای اکران دانشگاهی بر روی سایت یونی فیلم قرار گرفته اند و کلیه فعالین فرهنگی و تشکل های دانشجویی که تمایل به اکران فیلم دارند، می توانند با ۰۹۳۵۲۲۳۹۴۳۱ تماس گرفته یا به سایت یونی فیلم مراجعه کنند.