به گزارش پارس، ابوالفضل قناعتی عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اظهارات وزیر ورزش مبنی بر اینکه حسین رضازاده یا باید عضویت در شورای شهر و یا ریاست فدراسیون وزنه‌برداری را انتخاب کند، اظهار داشت: عضویت در شورای شهر شغل محسوب نمی‌شود و عضو شورا ضوابط و شرایطی که یک فرد قراردادی یا پیمانی‌ دارد را دارا نیست.

وی با بیان اینکه فردی که ریاست یک فدراسیون را بر عهده دارد نیز شرایطی مانند یک عضو شورای شهر را دارد، ادامه داد: در مجلس شورای اسلامی که فعالیت اعضای آن بیشتر از شورای شهر است و نسبت به این شورا تعداد جلسات بیشتری برگزار می‌کند، آقای هاشمی برای ریاست فدراسیون تیراندازی کاندیدا و انتخاب شد.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تصریح کرد: با توجه به اینکه مدت فعالیت رضازاده در این فدراسیون رو به اتمام است، موجی را به راه انداخته‌اند که وی بین این دو گزینه یکی را انتخاب کند. به عقیده بنده یک گروه خاص این موضوع را دنبال می‌کنند که منافعشان در این است که رضازاده شورای شهر را رها کند زیرا بر این باور هستند که با نبود وی  می‌توانند در برخی تصمیم‌گیری‌های شورا دخل و تصرف داشته باشند.

وی با بیان اینکه رضازاده یک نابغه ورزشی است، همه دنیا او را می‌شناسند و علاوه بر قهرمان، وی را به عنوان یک پهلوان می شناسند، افزود: امیدوارم مسئولان دقیق تر این موضوع را بررسی و شرایطی فراهم کنند که وی بتواند فعالیت‌های خود را انجام دهد.

قناعتی تصریح کرد: نباید خودزنی کرده و آدم‌هایی از این دست را از صحنه بیرون کنیم. کرسی‌هایی که باید در عرصه ورزش داشته باشیم به راحتی به دست نیامده، بنابراین این افراد را نباید به راحتی از دست بدهیم.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران گفت: رضازاده احساس می‌کند حضورش در شورای شهر موثر است و تصمیم ندارد از شورای شهر برود؛ علاوه بر این فکر می‌کنم افرادی که مغرضانه در این موضوع اظهارنظر می‌کنند، نمی‌توانند به آمال و آرزوی خود برسند چراکه اگر رضازاده نتواند در فدراسیون ادامه فعالیت دهد، عملاً باعث شده‌اند افرادی که دوست دارند ایران در مجامع بین‌المللی حضور کمرنگ داشته باشد، خوشنود شوند که بنده از این افراد نیز می‌خواهم برای حفظ نظام جمهوری اسلامی در همه عرصه‌ها از جمله ورزش چهره‌های فرهیخته در جهان بماند و از ظرفیت آنها در مدیریت شهری نیز استفاده شود.