پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- عضو شوراي شهر تهران در خصوص مهم ترین مشکلات تهران در حال حاضر اظهار کرد: در حال حاضر تهران در حوزه های مختلف نیاز به رسیدگی دارد که در این میان مباحث فرهنگی اجتماعی در اولویت مشکلات این کلان شهر قرار دارد.

دكتر معصومه آباد عضو شوراي شهر تهران در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، با اشاره به آسیب پذیری تهران حوزه فرهنگی اجتماعی خاطرنشان کرد: با توجه به میزان روزانه مهاجرت به شهر تهران و همچنین کمبودهایی که این شهر نسبت به جمعیت خود دارد، در برابر آسیب های مختلف فرهنگی اجتماعی در معرض خطر قرار دارد.

عضو کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با بیان اینکه تهران از نظر بهداشت و درمان با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کند، تاکید کرد: در حال حاضر شهر تهران در حوزه بهداشت و درمان با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می کند و مردم در معرض بسیاری از بیماری ها قرار دارند.

آباد توجه به حوزه بهداشت را یکی از اصلی ترین مطالبات شورای شهر چهارم از شهرداری دانست و گفت: توجه به حوزه بهداشت و سلامت یکی از مهم ترین خواسته های شورای شهر چهارم از شهرداری است و برنامه های مدیریت شهری در این حوزه همواره زیر ذره بین شورای شهر قرار دارد.

وی به نقش سراهای محله در ارتقای سلامت شهر اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر اقدامات خوبی در سراهای محله برای رسیدگی به مشکلات شهروندان در حوزه سلامت انجام می شود ولی کمبود پزشک مشکلات زیادی در این بخش ایجاد کرده است.

عضو کمیسیون سلامت شورای شهر ادامه داد: کسانی که به عنوان پزشک در سراهای محله به کار گرفته می شوند اغلب از توانایی لازم برای پاسخگویی به نیازهای شهروندان برخوردار نیستند.

آباد در بخش دیگیری از سخنانش به لزوم توجه به سلامت میادین میوه و تره بار اشاره و عنوان کرد: میادین میوه تره بار یکی از اصلی ترین محل های تماس شهروندان با مواد غذایی به شمار می رود که رعایت نکات بهداشتی در این میادین از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی رسیدگی مستمر سلامت این میادین را ضروری دانست و به «پارس» گفت: انتظار از شهرداری رسیدگی مستمر به وضع سلامت این میادین به خصوص در حوزه توزیع گوشت و مرغ است.

عضو شورای شهر تهران فعالیت های فرهنگی اجتماعی شهرداری در بخش های مختلف را مثبت ارزیابی و بیان کرد: شهرداری در بخش های مختلف فرهنگی اجتماعی اقدامات خوبی را در سراهای محله، فرهنگسراها و سازمان فرهنگی هنری انجام داده است، اما این اقدامات کافی نیست.

آباد در پایان گفت: این اقدامات برای بازدهی و جذب بیشتر مردم به خصوص قشر جوان جامعه نیاز به ایجاد تنوع دارد که قرار گرفتن سبک زندگی ایرانی اسلامی در محوریت این برنامه ها از اهمیت فراوانی برخوردار است.