به گزارش پارس به نقل از تسنیم، سه شنبه هفته گذشته اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه هفتگی این شورا با سماحت و سعه صدر و با اکثریت به ریاست حمید میرزاده بر دانشگاه آزاد اسلامی رای دادند.

بر اساس اخبار موثق، علیرغم رای موافق، برخی اعضای شورا با بیان تذکراتی خطاب به حمید میرزاده، ضمن تاکید بر جنبه علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد، شرط کرده اند که این دانشگاه نباید به حیات خلوت اقتصادی یک طیف خاص و همچنین به اردوگاه سیاسی این جریان تبدیل شود.

برخی اعضای شورا همچنین با انتقاد از اینکه دانشگاه آزاد در برهه ای به کارخانه مدرک سازی تبدیل شده بود، و یا صرفا گسترش کمی مدنظر قرار داشت، بر ضرورت نظارت های مستمر مالی بر دانشگاه آزاد تاکید کرده اند.

گزارش ها حاکی از آن است که حمید میرزاده در این جلسه ضمن پذیرش برخی انتقادها به این دانشگاه، تاکید کرده است که اجازه نخواهد داد دانشگاه آزاد به کارخانه مدرک سازی و اردوگاه سیاسی یک جریان خاص تبدیل شود. وی همچنین گفته است که نقطه نظرات و شروط اعضای شورا را در این دانشگاه رعایت خواهد کرد. میرزاده همچنین تاکید کرده که بنده در این دانشگاه تابع محض سیاست های نظام و مقام معظم رهبری هستم. وی همچنین یادآور شده که از صدور هرگونه مدرک تقلبی در این دانشگاه خودداری خواهد کرد.

همچنین بنا بر اخبار موثق، در این جلسه، برخی اعضای شورا نسبت به نوع مدیریت عبدالله جاسبی انتقاد کرده و خطاب به میرزاده تاکید کرده اند که نباید روش مدیریتی و سلوک شخصی عبدالله جاسبی در این دانشگاه ادامه یابد.