به گزارش پارس به نقل از فارس، سخنگوی اشتون، در گفت وگو با رسانه دولتی بی بی سی گفت که مذاکرات ایران و کشورهای ۱+۵ در ژنو بسیار پیچیده است.

وی در ادامه گفت که کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به دنبال توافقی قوی با ایران بر سر مسئله هسته ای این کشور است.

مایکل مان، تأکید کرد که از دو هفته پیش پیشرفت های زیادی در ژنو حاصل شده است، اما افزود که او نمی تواند پیش بینی کند نتیجه این مذاکرات چه خواهد بود.

سخنگوی اشتون در پاسخ به سوال مجری این شبکه درباره اینکه چرا دیدار بین ایران و ۱+۵ تنها ۱۰ دقیقه طول کشید گفت که این امر هیجان زیادی را در بین خبرنگاران حاضر در ژنو ایجاد کرد، اما در واقع نیازی به این هیجانات نبود.

مان اضافه کرد که اشتون و ظریف نهار کاری بسیار طولانی با یکدیگر داشتند و بنابراین قرار بود که نشست بین ایران و ۱+۵ یک جلسه مقدماتی برای تصمیم گیری درباره ادامه مذاکرات باشد.

سخنگوی کاترین اشتون تصریح کرد ما با اراده سیاسی برای حل و فصل مسائل برنامه هسته ای ایران آمده ایم و اینکه ما بعد از ۱۰ روز برای بار دیگر اینجا حاضر شده ایم نشان می دهد چقدر در کارمان جدی هستیم.

مایکل مان در ادامه گفت که نمی تواند به جزئیات تواقفنامه روی میز اشاره ای بکند؛ اما ادامه داد که همه می دانند هدف کشورهای ۱+۵ این است که ایران صلح آمیز بودن برنامه هسته ایش را ثابت کند.