به گزارش پارس به نقل از جهان، « طرح دیجیتال» که در نگاه اول ماجرای شکست خوردن طرح « اسب تراوای سبز» را به اذهان یادآوری می کند، از سوی الف. ن از فعالین فتنه سبز پیشنهاد شده است.

بر اساس این پیشنهاد، قرار شده تا نزدیک به ۱۵۰ نفر از متهمین فتنه ۸۸، در یک پرواز به تهران سفر کنند تا برای دستگیری خود نهادهای امنیتی نظام را تحت فشار قرار دهند.

الف. ن پیش بینی کرده در صورت اجرای طرح دیجیتال، نهادهای امنیتی نظام نمی توانند همه ۱۵۰ نفر را دستگیر کرده و تنها به بازداشت ۱۰ الی ۱۵ نفر از آنها اکتفا خواهند کرد.

این طرح خنده دار در حالی مطرح می شود که چندی پیش دادستان کل کشور در واکنش به و برخی گمانه زنی ها درباره بازگشت فعالان فتنه ۸۸ گفته بود: ما هیچ وقت هیچکدام از ایرانی ها برای بازگشت به کشور ممنوع الورود نمی کنیم.

محسنی اژه ای گفته بود: هر چند اگر فردی جرمی مرتکب شود و از کشور خارج شود یا اینکه در خارج از کشور جرمی مرتکب شود به محض آنکه به داخل کشور بازگردد از سوی دستگاه قضایی مورد تعقیب قرار خواهد گرفت.

وی درباره افراد دارای نقش در فتنه ۸۸ گفت: این افراد هم اگر به داخل کشور بازگردند به محض ورود تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

گفتنی است پیش از این طرح های مشابهی همچون « اسب تروای سبز» نیز از سوی عطا مهاجرانی مطرح شده بود که با فضاحت به شکست کشیده شد. به گونه ای که خود فتنه گران نیز با تمسخر از این طرح به عنوان « خر تروا» یاد می کنند!