به گزارش پارس ، اسدالله بادامچیان در گفت وگو با ایسنا، درباره روند مذاکرات ایران و ۱+۵ با بیان اینکه" هر قصه پایان و هر جنگی، آخری دارد" ، افزود: جنگ ما با آمریکا به هر طریقی روزی پایان می پذیرد و با توجه به این موضوع، آمریکا مجبور است به کارهایی که علیه ما انجام می دهد روزی پایان دهد.

وی افزود: قضیه این است که هیچ کس مذاکرات برای سازش، نرمش لیبرالی یا محافظه کارانه را در مقابل آمریکا و دنیای غرب قبول ندارد. چه کسی در این مملکت هست که در این نظام مستقل اسلامی ایران معتقد باشد که باید مذاکرات ما به سازش برسد و به منافع و مصالح کشور و نظام ما آسیب وارد کند؟ هیچ کس در ایران چنین اعتقادی ندارد و ما با مذاکره از موضع اقتدار مشکلی نداریم؛ چنانکه حتی در روز عاشورا حضرت ابوالفضل (ع) با شِمر مذاکره کرد و آن هم مذاکره از باب اقتدار بود.

بادامچیان با بیان اینکه" چنین نیست که ایران در اثر تحریم ها دچار فشار شده و به همین علت به مذاکره روی آورده است" ، یادآور شد: ۳۰ سال است که ما را تحریم کردند ولی الان بین عقلا و گروه های قدرت طلب آمریکا اختلاف است و می گویند نتیجه سی سال تحریم موجب شده که ایران مستقل شود و به پیشرفت های زیادی دست پیدا کند. بنابراین این آمریکا و اروپا هستند که با این بحران سیاسی و اجتماعی و اقتصادی ضرر کرده اند و چین، هند و روسیه در قبال آمریکا به سود رسیده اند.

وی همچنین تاکید کرد: علت دستپاچگی آن ها و اینکه می دوند و به سمت ما می آیند این است که ایران و دولت محترم فعلی پیشنهاداتی را مطرح کرده که آن ها احساس می کنند باید به رفتارهای خود پایان دهند. این برایشان یک فرصت قلمداد می شود، چراکه اگر آن ها بخواهند به ایران زور بگویند و قلدری کنند و بر اساس منافع ما حرکت نکنند، همین دولت محترم جناب آقای روحانی به مذاکرات پایان می دهد و این روشن است.

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در ادامه با بیان اینکه" ما آقای دکتر روحانی را می شناسیم و به او اعتقاد داریم و با همین موضع قاطع عرض می کنم که از دولت او حمایت می کنیم" ، اظهار کرد: حزب موتلفه اسلامی حمایت حکیمانه، نقد مشفقانه و رصد هوشمندانه از دولت را از سیاست های خود می داند.

وی در ادامه اظهار کرد: ما در حال حاضر محتوای مذاکرات را نمی دانیم و منتظر نتیجه هستیم. امیدواریم این دولت، مذاکرات را به جایی برساند که بتواند هر اندازه میسر است امتیاز بگیرد و منافع و مصالح کشور را مورد توجه قرار دهد.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در ادامه درباره ضرورت صبور بودن مردم و مسئولان تا به نتیجه رسیدن مذاکرات، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که مذاکره کنندگان فرزندان خود ما هستند و هم اکنون کسی با این مجموعه مذاکره کننده برخوردی ندارد و میدان داده اند که دولت محترم برنامه اش را انجام دهد تا نتیجه را ببیند.

بادامچیان در برابر این پرسش که" حضور فعال وزرای خارجه کشورهای عضو ۱+۵ نشانه ای برای مثبت وبدن روند مذاکرات قلمداد می شود یا خیر؟ " پاسخ داد: هنوز نمی دانم که آن ها چرا این طور استقبال کرده اند و آمده اند. اگر آن ها به حل این مسأله نیاز دارند، بهترین فرصت برایشان، دولت جناب آقای دکتر روحانی است اما اگر این فرصت را از دست بدهند طبعاً خودشان ضرر بیشتری خواهند کرد و ایران راه مستقل خود را خواهد رفت.

وی تصریح کرد: سیاست های امام (ره) و مقام معظم رهبری نیز در همین راستا بوده است که اگر آمریکا خوی استکباری خود را کنار می گذارد ما طبق مصالح و منافع در چارچوب آهنگ ولایت برنامه های خود را پیش می بریم.

این نماینده پیشین مجلس همچنین درباره نقش حمایتی رسانه ها در این راستا و نیز ارزیابی خود از عملکرد صداوسیما گفت: ما جامعه ای هستیم که در بیان و اظهارنظر آزادی داریم. صداوسیما مسئول و هیأت نظارتی از سه قوه دارد که به وظیفه خود عمل می کنند. نمی توان گفت که خدای نکرده صداوسیما قصد تقابل با دولت محترم را دارد. باید میدان را باز بگذاریم تا همه دوستان نقد مشفقانه داشته باشند.

وی با بیان اینکه" باید دعواها و اختلافات را کنار بگذاریم" ، تصریح کرد: شاهد بودیم که وقتی حبیب الله عسگراولادی به رحمت خدا رفت همه گروه ها و جناح ها به او عرض ارادت و احترام کردند، چراکه او به همه احترام می گذاشت و انصافاً نماد وحدتی که در تشییع جنازه او پدید آمد برای مذاکرات دولت محترم بسیار مؤثر بود.

بادامچیان در پایان اظهار کرد: به هر ترتیب، لازم است موضع گیری های صداوسیما، مجلس، دولت و قوه قضائیه، مجمع تشخیص مصلحت نظام و همه ارکان این نظام که متعلق به ملت هستند، بر اساس نقد مشفقانه باشد.