به گزارش پارس به نقل از مهر، در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان رسیدگی به جزئیات لایحه اصلاحیه بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور، تقاضای تغییر دستور جلسه توسط تعدادی از نمایندگان مطرح شد.

محمدحسین فرهنگی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در این باره اظهار داشت: تعدادی از نمایندگان خواستار در اولویت قرار گرفتن بررسی لایحه استرداد مجرمین جمهوری اسلامی ایران و کشور چین را شدند که با توجه به سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به این کشور انجام گرفته است.

نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه که از درخواست کنندگان تغییر دستور بود اظهار داشت: متاسفانه به دلیل بعضی اتفاقات برخی هموطنان در کشور چین با مشکلات مواجه و روانه زندان می شود و بعضاً شاهدیم که خانواده ها و یا فرزندان شان در چین زندانی هستند که تقاضا داریم ادامه دوران حبس شان را در ایران سپری کنند.

وی افزود: برای خانواده هایی که نزدیکان شان در این کشور زندانی هستند مشکلات زیادی به وجود می آید چرا که برای ملاقات آنها باید هزینه های زیادی را صرف کنند به همین خاطر برای جلوگیری از رفت و آمد و صرف هزینه های زیادی درخواست داریم تا خارج از نوبت به این دستور رسیدگی شود.

نمایندگان مجلس پس از استماع سخنان قاضی پور، با ۱۳۶ رای موافق، ۱۵ رای مخالف و ۴ رای ممتنع از مجموع ۲۰۶ رای با این تغییر دستور موافقت کردند و قرار شد این لایحه پس از بررسی جزئیات لایحه اصلاح بودجه ۹۲ در مجلس در دستور کار نمایندگان قرار گیرد.