به گزارش پارس به نقل از به نقل از تسنیم، کمال علی پور نماینده مردم ماکو در مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی در صحن علنی مجلس طی سخنان خطاب به وزیر اقتصاد، رئیس جمهور و رئیس شورای عالی مناطق آزاد کشور اظهار داشت: منطقه آزاد تجاری ماکو پس از سال ها انتظار اوایل امسال فعالیت رسمی خود را برای اشتغال زایی و استفاده از فرصت های سرمایه گذاری آغاز کرد و خیل عظیم از جوانان تحصیلکرده ماکو و شهرهای همجوار با امید به این مناطق مراجعه و ثبت نام کردند.

وی ادامه داد: مردم هزینه گزافی برای این مناطق پرداخت کردند، اما امید جوانان و افراد بی خانمان برای خانه دار شدن به یأس تبدیل شده و فرصت های شغلی نصیب افراد غیربومی شده است.

نماینده مردم ماکو در جلس افزود: در مورد اعضای هیئت مدیره، نسبت به مردم جفا شده است. چه اشکالی داشت به جای افراد جنجال آفرین و مشکل ساز که نه سابقه تجاری و صنعتی و نه سابقه اقتصادی دارند و به شدت مورد اعتراض مردم هستند و خاطره مردم از آنها مملو از سابقه فرصت سوزی و حاشیه سازی است، با این ترکیب هیئت مدیره انتخاب شود.

علیپور افزود: من اجازه نخواهم داد که همانند گذشته مسائل و موضوعات تکرار شود. جالب است کسانی که درآمد منطقه را برای احداث بلوار و خیابان تقدیم تهران و اصفهان کردند، امروز در لباس ناجی دوباره به منطقه بازگشتند. مردم چهره واقعی آنها را می شناسند.

در ادامه رسول خضری نماینده مردم پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در تذکر شفاهی، خطاب به وزیر راه اظهار داشت: جاده ترانزیتی پیرانشهر به نقده و سردشت به پیرانشهر با وجود اینکه پروژه ملی است یک متر بهسازی، تعریض و رفع نقاط حادثه خیز نشده است و هر روز شاهد قربانیانی در این جده هستیم.

وی در تذکری به وزیر نیرو گفت: بارش برف سنگین سال ۹۱ باعث قطعی برق شد و خسارت بالای ۱۰ میلیارد هنوز پرداخت نشده است، لذا از وزیر می خواهیم که این موضوع تسریع شود.

نماینده مردم پیرانشهر در مجلس گفت: معابر مرزی پیرانشهر و سردشت ۹ قلم محدودیت کالا دارد که این موضوع بر اشتغال مردم تاثیر منفی داشته است، لذا خواستار رسیدگی عاجل به این موضوع هستم.

قاسم احمدی لاشکی نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در صحن علنی مجلس اظهار داشت: علی رغم ارادتی که به نجفی رئیس سازمان میراث فرهنگی دارم، اما وی بحث آزاد بودن قلیان کشی برای خانم ها را مطرح کرد.

وی ادامه داد: پزشکان یک پک قلیان را برابر ۴۰ نخ سیگار می دانند و این موضوع به جای کمک به بخش سلامت آسیب جدی به سلامت می زند، لذا خواستار شفاف سازی رئیس سازمان میراث فرهنگی در این خصوص هستم.

مجتبی رحماندوست نماینده مردم تهران در مجلس طی تذکر شفاهی در صحن علنی اظهار داشت: از دولت می خواهم که در مقابل لجن پراکنی آمریکایی ها مبنی بر اینکه تحریم ها مذاکره را به ایران تحمیل کرد، اهانت وزیر خزانه داری آمریکا به ملت ایران و سخنان نامربوط سران صهیونیست در مورد مسائل هسته ای مواضع قاطعی اتخاذ کنند و صاحبان اصلی توان هسته ای ایران که مردم هستند را نامحرم تلقی نکنند.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: ضرورت برخورد بسیجی در مقابله با بیکاری و گشودن دست سازمان بسیج در این امر، ضرورت تشکیل خیرین اشتغال و اقدام وزارت کار برای مردمی تر کردن توسعه مشاغل خانگی و همچنین ضرورت تشکیل خیرین مبارزه با مواد مخدر و استفاده از نیروهای بسیج و مردمی برای برچیدن سفره این ام الفسادها را خواستار هستم.

رحماندوست گفت: از استانداران سراسر کشور درخواست دارم که یک شهر پاک از موادمخدر در هر استان خود ایجاد کنند.

وی اظهار داشت: متاسفانه بالاترین مقام اجرایی کشور که شخصاً وی را دعا می کنم سخنانی در مورد خالی بودن خزانه کشور که عملا مغایر منافع ملی و موجب تضعیف مواضع هسته ای می شود، مطرح کرد که باید اصلاح کند.

نماینده مردم تهران در مجلس خواستار رسیدگی دادستان کل کشور به عنوان مدعی العموم در خصوص تبلیغ غیرمستقیم دخانیات توسط رئیس سازمان میراث فرهنگی در تلویزیون شد و در ادامه در مورد تخلفات موتورسواران خاطرنشان کرد: تخلفات برخی موتورسواران موجب سلب آرامش عصبی و روانی مردم شده است و نیروی انتظامی استعداد برخورد با آنها را ندارد، لذا از مدعی العموم می خواهم در این مورد حق عمومی را بگیرد.

در خاتمه عبدالوحید فیاضی نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی در تذکری به رئیس جمهور اظهار داشت: از رئیس جمهور درخواست دارم که از به کارگیری بازنشستگان در بدنه دولت با عناوین مدیریتی پرهیز کند.

وی ادامه داد: همچنین به وزیر آموزش و پرورش تذکر می دهم که نسبت به جبران خدمات معلمان و مطالبات آنها اقدام کند. ضمن اینکه سرانه مدارس و ایاب و ذهاب مدارس پرداخت نشده است.

نماینده مردم نور و محمودآباد از صداوسیما خواست تا به تبلیغ کتاب های آسان اقدام نکند و گفت: به این موضوع به صرف نگاه تجاری نگاه نشود.

فیاضی در پایان در خصوص اظهارات رئیس جمهور در مورد خزانه کشور خاطرنشان کرد: رئیس جمهور از یک طرف گفته خزانه خالی است و از طرف دیگر گزارش وزیر اقتصاد این خبر را نقض می کند لذا تقاضا می کنم که واقعیت موضوع را با مردم به صورت شفاف در جریان بگذارد.