به گزارش پارس ، تسنیم به نقل از الجزیره، نوشت، فعالان حقوق زن در عربستان سعودی از زنان این کشور خواستند تا در اعتراض به ادعای عجیب" صالح بن سعد اللحیدان" مفتی سعودی درباره تاثیر مخرب رانندگی بر رحم زنان، فیلم های خود را هنگام رانندگی و بوق زدن در شبکه های اجتماعی منتشر کنند.

شیخ اللحیدان با نزدیک شدن فراخوان زنان عربستان برای رانندگی در خیابان های این کشور در اظهاراتی عجیب مدعی شد که رانندگی زنان بر وضعیت فیزیولوژیک آنان تاثیر می گذارد و تاثیر مخربی بر تخمدان و رحم آنان دارد.

پیش از این، فعالان حقوق زن با انتشار فراخوانی در اینترنت از زنان این کشور خواسته بودند تا به منظور مقابله با ممنوعیت رانندگی زنان، روز ۲۶ اکتبر رانندگی کنند.

خبرها حاکی است که استقبال بسیار گسترده زنان از این فراخوان موجب شد پایگاهی که این فراخوان را اعلام کرده بود، فیلتر شود.

اللحیدان به عنوان یکی از اعضای کمیته ۲۱ نفره موسوم به" علمای ارشد" ، اجازه صدور فتوا و توصیه به دولت این کشور را دارد و گفته می شود شماری از شخصیت های سعودی از وی تبعیت می کنند.

هنوز مشخص نیست که آیا دیگر اعضای کمیته علمای ارشد عربستان با اللحیدان درباره ممنوعیت رانندگی زنان هم نظر هستند یا خیر، با این حال موضع وی نشان دهنده مخالفت دیگر شخصیت های محافظه کار با رانندگی زنان است.

ابو زید السعیدی دیگر مفتی عربستان سعودی نیز اخیرا در صفحه تویتر خود با توهین به زنانی که در این کشور رانندگی می کنند مدعی شد که مردان وظیفه دارند به اگر زنی را در حال رانندگی دیدند به وی توهین کنند.

اظهارات این مفتی سعودی اعتراضات بسیار زیادی را در پی داشت، به طوری که بسیاری از جوانان عربستانی خواستار محاکمه این شیخ وهابی شده و تاکید کردند که این سخنان هرگز به دین اسلام مرتبط نمی شود.

پیش از این نیز تلاش های فراوانی برای رفع این ممنوعیت صورت گرفته بود که تاکنون به نتیجه ای نرسیده است.