به گزارش پارس به نقل از فارس، هادی محمدی تحلیلگر مسائل خاورمیانه درباره گزارش اخیر دولت آمریکا علیه سوریه گفت: باراک اوباما روز گذشته طی صحبت هایی که برای توجیه تصمیم احتمالی خود برای حمله به سوریه اعلام کرد سعی کرد گزارش مفصلی که توسط دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی این کشور تهیه شده را به اطلاع افکار عمومی جهان برساند تا به این وسیله نشان دهد که دلایل کافی برای حمله به سوریه را در اختیار دارد.

اوباما در یک گزارش تفصیلی که گفته شده از طریق شنود، امکانات ماهواره ای و تجسسی به دست آمده به تمام جزئیات یک سناریوی ساختگی پرداخت اما در مورد زمان، نقطه به کارگیری و طرف به کارگیری سلاح های شیمیایی اطلاعات چندانی ارائه نکرد. با توجه به اینکه اوباما مدعی شده تصاویر مورد نظر را در اختیار دارد اما چیزی درباره محل شلیک و محل سقوط موشک ها نگفت.

نکته جالب در این زمینه این است که در محل اصابت موشک های شیمیایی، گروههای مخالف و گروههای تروریستی هیچگونه تلفاتی ندادند درحالیکه اوباما مدعی شد که موشک ها به محلهایی شلیک شده که مخالفان در آن حضور داشتند اما فقط مردم و تعدادی از نظامیان و سربازان سوری هدف این راکت ها قرار گرفتند.

محمدی افزود: اوباما برای اینکه سناریوی ساختگی خود را موجه  جلوه دهد فقط به الفاظ بسیار کلی تکیه کرد و نگفت چرا از نیروهای تروریستی کسی هدف قرار نگرفته است و چرا سربازان سوری کشته یا مجروح شدند.

نکته بعدی این است که چرا تصاویر دریافتی ماهواره ای و شنودهای مکالمات تلفنی که آمریکا مدعی است آنها را در اختیار دارد دقیقا به محل پرتاب و برخورد موشک ها اشاره نمی کند اما تصاویر ماهواره ای روسیه همان روز اول نقاط مورد نظر را نشان داد.

وی ادامه داد؛ نکته بعدی که باید به آن اشاره کرد این است که تمام گزارشاتی که اوباما از آن به عنوان گزارش دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی آمریکا یاد می کند توسط رژیم صهیونیستی و گروه های تروریستی نوشته شده و در اختیار باراک اوباما قرار گرفته است.