به گزارش پارس به نقل از ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، راشد الغنوشی، رهبر حزب اسلامی النهضه، جریان حاکم بر تونس پیشنهاد داد تا به منظور یافتن راهی برای خروج از بحران موجود در تونس همه پرسی در این کشور برگزار شود.

وی در مصاحبه با روزنامه بلژیکی لوسوار اعلام کرد: امروز در تونس شاهد دودستگی میان مردم هستیم امری که جایز نیست و من تاکید می کنم که با بازگشت به نقطه صفر آن هم در پایان مرحله انتقالی مخالفم.

رئیس جنبش النهضه در ادامه درخواست ها برای انحلال شورای ملی موسسان تونس را اقدامی شکست خورده توصیف کرد و گفت: افکار عمومی تونس مخالف آن هستند که کشور به سوی نابودی برود.

در همین حال، شورای ملی موسسان (پارلمان) تونس برای برگزاری نشستی سراسری جهت بررسی اوضاع امنیتی کشور و بازخواست دولت در این خصوص آماده می شود.

خبرگزاری رسمی تونس به نقل از رئیس فراکسیون پارلمانی حزب" التکتل" تونس، از احزاب حاضر در ائتلاف حاکم این کشور اعلام کرد: در این نشست که امروز (سه شنبه) برگزار می شود علی العریض، نخست وزیر تونس و لطفی بن جدو، وزیر کشور به همراه رشید الصباغ، وزیر دفاع شرکت خواهند کرد.

این نشست بدون مشارکت بیش از ۶۰ نماینده پارلمان به خاطر تعلیق عضویت شان در پارلمان تونس برگزار خواهد شد.

پیشتر نمایندگان پارلمان این کشور در اعتراض به ترور محمد البراهمی، فعال مخالف تونسی عضویت شان را در پارلمان به حالت تعلیق درآوردند.

از سوی دیگر، خبرگزاری رویترز اعلام کرد: جمعی از مخالفان دولت تونس در تظاهراتی که به درخواست مخالفان این کشور برای آغاز نافرمانی مدنی و در اختیار گرفتن ساختمان های دولتی برگزار شد شرکت کردند.

بنا به گفته شاهدان عینی، این تظاهرات زمانی که شرکت کنندگان قصد ورود به مقر استانداری استان سیدی بوزید را داشتند با دخالت پلیس پایان یافت.

نیروهای پلیس همچنین با شلیک تیر هوایی و استفاده از گاز اشک آور تظاهرکنندگان مخالف دولت را متفرق کردند.

در همین راستا، پیش بینی می شود که مخالفان امروز (سه شنبه) به مناسبت گذشت شش ماه از ترور شکری بلعید، فعال تونسی مخالف تظاهراتی را برگزار کنند.

مخالفان تونسی علاوه بر این انحلال دولت و شورای ملی موسسان که مسئول تدوین قانون اساسی است را خواستار شدند اما این خواسته با مخالفت جنبش النهضه روبرو شد به نحوی که این جنبش تغییر نخست وزیر را خط قرمز خواند.

تونس از زمان ترور محمد البراهمی که ماه ها پس از ترور شکری بلعید رخ داد شاهد ناآرامی در سراسر این کشور است.