به گزارش پارس به نقل از ایسنا، مصطفی محمد نجار در همایش ملی روز اصناف اظهار کرد: هدف اصل ۱۴۴ حضور بیشتر مردم در اقتصاد و واگذاری تصدی گری های دولت به اصناف است.

وی در ادامه اضافه کرد: اجرای طرح های اقتصادی کشور همچون هدفمندی یارانه ها و کنترل بازار با مشارکت اصناف صورت گرفت که در این زمینه باید از این دوستان تشکر شود.

وی ادامه داد: خدارا شاکر هستیم که در ۲۴ خرداد حماسیه سیاسی به دست مردم رقم خورد و حماسه اقتصادی با توجه به پتانسیل کشور موضوعی دست یافتنی است که با کمک جامعه اصناف، تولیدکنندگان و سرمایه گذاران محقق خواهد شد.

وزیر کشور بیان کرد: باید اقتصاد کشور را واقعا مردمی کرد و عرضه و تقاضا را جایگزین قیمت گذاری فعلی کنیم. در کنار این ها پیاده سازی و به اجرا در آوردن اصل ۴۴ باید در دستور کار قرار داد.

نجار ادامه داد: دو میلیون نفر به طور مستقیم در اصناف فعالیت می کنند که باعث شده است شش میلیون نفر اشتغال زایی صورت گیرد.

وی افزود: اصناف و استانداران با آمادگی کامل برای رفع مشکل مردم در سال گذشته همکاری کردند.

وزیر کشور تاکید کرد: باید مردمی سازی اقتصاد و توانمندی اقتصادی برای افزایش تولید، کاهش قیمت و بالا بردن کیفیت را در دستور کار قرار دهیم. همچنین باید در نظام پولی کشور تغییر نگرشی صورت گیرد تا پول های مردم از سپرده گذاری به سرمایه گذاری در تولید منتقل شود.

نجار همچنین گفت: باید واردات محصولات به کشور هدفمند شود که در این هدفمندی باید افزایش کیفیت و ایجاد رقابت در بین تولیدکنندگان در نظر گرفته شود.

در ابتدای این مراسم میرکاظمی رییس فراکسیون انرژی مجلس گفت: اصول اصل ۱۴۴ قانون اساسی بر پایه شتاب بخشیدن به اقتصاد کشور با حضور مردم در جایگزین شدن بخش دولتی است.