به گزارش پارس، محمد نبی حبیبی در گفتگو با مهر با اشاره به دلیل شکست اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: تعدد کاندیداها اصلی ترین عامل شکست این جریان در انتخابات بود.

وی افزود: موتلفه اسلامی از ۸ ماه پیش اعلام کرده بود که در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا در انتخابات معرفی می کند؛ اما اگر ائتلافی برای وحدت صورت بگیرد و اصولگرایان بر روی فرد دیگری به اجماع برسند کاندیدای ما انصراف خواهد داد و بر این عهد خود پایبند ماند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزود: اگر دیگر اصولگریان هم با هم هماهنگ بودند، با تعدد کاندیداها مواجه نمی شدیم و این اتفاقی که امروز افتاد را شاهد نبودیم.

وی همچنین در توصیه ای به رئیس جمهور منتخب برای تشکیل کابینه گفت: اگر همانطور که آقای روحانی قول دادند عمل کنند نتیجه خوبی خواهد داشت.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، افزود: ایشان بارها در سخنرانی های انتخاباتی خود تاکید کرده است که یک دولت فراجناحی تشکیل می دهد و از معتدلان اصولگرا و اصلاح طلب در دولت تدبیر و امید استفاده خواهد کرد.

حبیبی خاطرنشان کرد: استفاده از اصلاح طلبان در دولت آینده نیازمند یک دقت نظر است و رئیس جمهور منتخب اگر می خواهد اصلاح طلبان در دولتش حضور داشته باشند باید کسانی را انتخاب کند که در عمل پایبندی شان به ولایت فقیه و قانون اساسی به اثبات رسیده باشد.