به گزارش پارس، تسنیم به نقل از پایگاه خبری اسپانیایی زبان « آمریکا اینفوبائه» نوشت: جان کری، وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه در مجمع عمومی سازمان کشورهای آمریکایی با الیاس خائو، همتای ونزوئلایی خود دیدار کرد. خائو پس از دیدار با کری در مصاحبه با خبرنگار تله سور اعلام کرد: ایمان داریم که این دیدار سرآغازی برای برقراری روابط دوجانبه ونزوئلا و آمریکا خواهد شد.

طی این دیدار تمام اتفاق رخ داده در ۱۵ آوریل را برای کری توضیح دادم و اعلام کردم که تمام خشونت های بوجود آمده پس از انتخابات ۱۴ آوریل از سوی اپوزیسیون تغذیه می شده است.

کری نیز این دیدار را بسیار" مثبت" خوانده است و در رابطه با روابط آینده این دو کشور ابراز امیدواری کرده است.

وزیر خارجه ونزوئلا خاطر نشان کرده است که طی این دیدار خواستار احترام دوجانبه کشور ها به یکدیگر شده است.

از سال ۱۹۹۹ هم زمان با به قدرت رسیدن هوگو چاوز، رئیس جمهور فقید ونزوئلا که دارای سیاست های ضدامپریالیستی بود، روابط سیاسی این کشور با آمریکا تیره و تار گشته است.

از سال ۲۰۱۰ میلادی زمانی که چاوز کاندیدای تصدی پست سفیر آمریکا را نپذیرفت و وی را به ایراد سخنانی غیرمحترمانه در خصوص دولت ونزوئلا متهم کرد، سفارت آمریکا در پایتخت ونزوئلا همچنان بدون سفیر باقی مانده است.

پس از آن هم دولت واشنگتن به تلافی، ویزای سفیر ونزوئلا را باطل کرد.

چندی پیش الیاس خائو ضمن اشاره به روابط میان آمریکا و ونزوئلا اعلام کرد که مقامات ونزوئلا تنها در صورت برقراری احترام دوجانبه روابط خود را با آمریکا افزایش خواهند داد.

ونزوئلا و آمریکا در زمان ریاست جمهوری هوگو چاوز، رئیس جمهور فقید ونزوئلا دارای روابط خوبی نبودند. این روابط با اظهارات نیکلاس مادورو، رئیس جمهور موقت این کشور در رابطه با مسموم شدن چاوز به دستور مقامات آمریکایی، بیش از پیش تیره شده است.