به گزارش پارس ، به نقل ازخراسان:

حدادعادل: دولت من برنامه های خود را بر اساس اسناد بالادستی نظام طراحی خواهد کرد

غلامعلی حداد عادل کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در نشست جبهه حماسه سازان اظهار کرد: ما در روزهای حساسی قرار داریم و ملت در آزمون خطیری برای انتخاب فرد مناسب برای ریاست جمهوری قرار گرفته است. انتخابات باید به نحوی برگزار شود که نه تنها رییس جمهور آینده نقاط قوت روسای قبلی را داشته و ضعف های آنها را نداشته باشد، بلکه در یک مقیاس بزرگتر باید کسی باشد که تلاش کند نقاط قوت انقلاب را بیشتر و مشکلات آن را کمتر کند.

وی تاکید کرد: رییس جمهور آینده باید درک درستی از انقلاب داشته باشد و بداند که انقلاب چه دستاوردهایی برای کشور داشته و در عرصه منطقه ای و در بین کشورهای اسلامی چه تاثیراتی بر جای گذاشته است. حدادعادل استقلال، حضور مردم در صحنه و رشد بصیرت مردم را از دستاوردهای انقلاب و تربیت مدیرانی از نسل انقلاب عنوان کرد و گفت: ریشه های انقلاب ما موجب شده است که امروز توانسته ایم در مقابل تحریم ها مقاومت کنیم. عمده اتفاقاتی که در منطقه و جهان اسلام افتاده است با واسطه یا بی واسطه تحت تاثیر انقلاب بوده است. این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری همچنین با اشاره به نقش و تاثیرگذاری ایران در مسائل منطقه ای، گفت: امروز بدون ایران مساله ای قابل حل نیست. رییس جمهور آینده باید کسی باشد که این نقاط قوت انقلاب را عمیقا درک کرده باشد.

وی درباره ویژگی های رییس جمهور آینده همچنین اظهار کرد: رییس جمهور کسی نیست که از او انتظار برود در همه امور تخصص داشته باشد. کارشناسی رییس جمهور باید از حیث مدیریت و توانایی در هماهنگ کردن باشد و بتواند با توجه به مبانی و اهداف انقلاب صحنه را مدیریت کند و بیشتر با خرد خود باید کشور را اداره کند تا تخصصش. حدادعادل اظهار کرد: من شعار تقوا و تدبیر را برای دولت خود در صورت امکان تشکیل آن انتخاب کرده ام و با این دو رکن اساسی مشکلات ما مطمئنا قابل حل است.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری همچنین با تاکید بر ضرورت همکاری مجلس و دولت، گفت: دولت نباید مجلس را در مقابل خود بداند، بلکه مجلس یک ظرفیت کارشناسی ارزنده ای است که می تواند در کنار دولت قرار گیرد. وی همچنین اظهار کرد: دولت آینده من دولتی خواهد بود که برنامه کاری خود را بر اساس اسناد بالادستی نظام و به ویژه رهنمودهای رهبری طراحی خواهد کرد و برنامه های من با رهنمودهای رهبری زاویه نخواهد داشت. حدادعادل درباره این که آیا شما به دنبال ایجاد ژاپن اسلامی هستید، گفت: ژاپن اسلامی را در مجلس ششم به من نسبت دادند. من به دنبال ساختن ایرانی هستم که از همه کشورهای جهان سرتر باشد و دیگر کشورها بخواهند مانند ایران شوند. به گزارش مهر حدادعادل در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اظهارات اخیر مطهری درباره تغییر برخی اعضای شورای نگهبان گفت: من در خصوص اظهارات مطهری حرفی نمی زنم. وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی که از وی پرسید در خصوص مسائل مالی خود به طور شفاف توضیح دهید و اینکه گفته می شود کمک هایی از سازمان تبلیغات و شهرداری دریافت کرده اید آیا صحت دارد یا خیر؟ گفت: ظاهراً شما خبرنگار ایرنا هستید بنده می گویم هیچ کمکی از سازمان تبلیغات و شهرداری دریافت نکرده ام. اگر هم لازم باشد چند بار دیگر این سوال را از من بپرسید دوباره به شما همین پاسخ را خواهم داد. خبرنگار ایرنا در ادامه افزود: اسنادی منتشر شد مبنی بر اینکه آقای زاکانی وامی را از سازمان تبلیغات دریافت کرده است که حداد گفت: خود آقای زاکانی اینجا هستند و پاسخ می دهند اما ظاهراً هنوز دوران بگم بگم تمام نشده است.

وی درباره سرنوشت ائتلاف ۱+۲ گفت: اگر هر سه ما هم در انتخابات باشیم ضربه ای به اصولگرایی نمی خورد. به گزارش نسیم وی این راهم گفته است که: به هرحال چه ما در صحنه باشیم چه یک نفرمان باقی بماند تا روز انتخابات مشکلی ایجاد نمی شود.

ولایتی: بازسازی اقتصاد و روابط خارجی از جمله برنامه های دولت من است

علی اکبر ولایتی گفت: ما در حوزه اقتصادی عقب هستیم و بی ثباتی در تصمیم گیری، بخش مهم مشکلات اقتصادی کشور را تشکیل می دهد.

به گزارش ایسنا این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در جمع مردم نمازگزار مسجد سید زنجان، با اشاره به برگزاری مجمع بیداری اسلامی در روزهای اخیر، اظهار کرد: در این جلسه با افکار و اندیشه های مختلف آشنا و بر این نکته آگاه شدیم که همگی این افراد به جمهوری اسلامی ایران به دید تحسین می نگریستند. این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه" مشکلات اقتصادی و سیاسی دو دسته مشکلات مبتلابه در سطح جامعه است" ، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در نامگذاری سال به نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، نسبت به تقدم و تأخر این دو موضوع عنایت داشتند. ولایتی، بازسازی اقتصاد و روابط خارجی را از جمله برنامه های خود در دولت احتمالی آینده اعلام کرد و گفت: ارائه راهکار برای این دو موضوع به هم مرتبط است و مردم به خوبی بر این مهم آگاه هستند. باید از تولید داخلی حمایت کنیم و کاری کنیم که در دنیا طوری سیاست خارجی شکل بگیرد که اینچنین دچار تحریم همه جانبه نشویم. وی با اشاره به اینکه" بازسازی اقتصادی در دو قسمت خلاصه می شود" ، افزود: متاسفانه اقتصاد توزیعی و مصرفی از زمان پهلوی شکل گرفته است، در دولتهای پس از انقلاب نیز به تولید چندان توجهی نشده است که باید این دیدگاه ها تغییر یابد و تولید در محور امور قرار گیرد. این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه" تولید باید مردم محور شود" ، اظهار کرد: مطابق اصل ۴۴ قانون اساسی، به جز برخی مراکز حساس دولتی مثل استخراج و اکتشاف نفت، مابقی را می شود در قالب خرید برگه های سهام بین مردم تقسیم کرد.

علی اکبر ولایتی  با اشاره به دیدار چند سال پیش خود با رئیس جمهور وقت فرانسه گفت: سفیر فرانسه نزد بنده آمد و گفت آقای سارکوزی از شما دعوت کرده که شما به فرانسه بیایی؛ من هم این موضوع را با آقای رئیس جمهور در میان گذاشتم. وی تصریح کرد: بنده پس از تاکید آقای احمدی نژاد برای رفتن به این سفر مجدداً دو یا سه ساعت قبل از پرواز به پاریس با وی ملاقات کردم و پس از هماهنگی های لازم به فرانسه رفتم و ساعت ۵ بعد از ظهر روز دوشنبه ای، جلسه با حضور سارکوزی، وزیر خارجه، آقای لوید و دو سه نفر از رده های بالای دولت فرانسه برگزار شد. ولایتی با اشاره به موضوعات مطرح شده در این گفت وگو تأکید کرد: طی این گفت وگو صحبت از مسائل هسته ای شد؛ من گفتم شما اصرار دارید که ما غنی سازی را متوقف کنیم و ما بر این تاکید داریم که غنی سازی ادامه یابد که در نهایت قرار شد یک صیغه بینابین پیدا کنیم که نه حرف ما باشد و نه حرف آنها تا غنی سازی متوقف نشود که آنها نیز این موضوع را پذیرفتند. ولایتی تصریح کرد: بعد از این گفت وگو، جلسه ای با آقای « لوید» داشتیم و قرار شد، هیئتی به ریاست وی به تهران بیاید و با طرف ایرانی خود مذاکره کند و قرار شد طی ۲یا ۳ هفته بعد زمان را مشخص کنیم تا آنها به ایران بیایند. ولایتی در ادامه افزود: ما در این سفر همه قرارها را - که زمانش به قبل از تصویب قطعنامه ها علیه ما برمی گشت - گذاشتیم و پس از این دیدار ما به تهران آمدیم و ماموریتمان تمام شد؛ در واقع با این دستاورد برگشتیم و قرار شد که این مسئله را دولت دنبال کند. نامزد ریاست جمهوری یازدهم تصریح کرد: اما از آن زمان تاکنون، وقت سفر هیات فرانسوی به تهران تعیین نشد و طرف مذاکره کننده هر وقت خواست برای بازسازی روابط سخنی بگوید، می گفتند همان قراری که با ولایتی است باید اجرا شود که هنوز اجرا نشده است. وی با بیان اینکه این ماجرا نشان می دهد که می توان با یک دیپلماسی خوب به اهدافمان برسیم گفت: ما می توانیم هم فناوری صلح آمیز هسته ای را داشته باشیم هم اینکه قطعنامه علیه ما صادر نشود، این امر شدنی است اما متاسفانه تدبیر لازم را برای حل این موضوع به کار نمی بریم.

رضایی: ابتدا باید مسئله تبعیض را حل کرد و بعد هم سفره دولت و ملت یکی شود

محسن رضایی در مسجد علی ابن ابیطالب (ع) شهرستان عسلویه در جمع مردم این شهرستان، در خصوص انگیزه خود برای حضور در صحنه انتخابات ریاست جمهوری، گفت: هدف اصلی ما این است که اقتصاد و زندگی مردم مانند اقتدار، نفوذ و امنیت جمهوری اسلامی ایران رشد کند. به گزارش سایت انتخاب، این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با طرح این پرسش، گفت: چرا در جمهوری اسلامی ایران فقیر باید پیدا شود؟ برای بردن فقر از ایران برنامه، نگاه متعادل به شهرها و روستاها و یکی کردن سفره مردم و دولت نیاز است. رضایی با بیان این مطلب که صد سال است نفت را می فروشند اما مردم در درآمد، شغل و معیشت دچار رنج و سختی هستند، ادامه داد: ابتدا باید مسئله تبعیض و پارتی بازی را حل کرد و بعد هم سفره دولت و ملت یکی شود. نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه وضع کارگران منطقه ویژه عسلویه نیز خوب نیست، افزود: با یک درصد بسیار کمی از درآمد عسلویه می توان همه مناطق استان بوشهر را آباد کرد. رضایی گفت: طرح ایالت های اقتصادی، اقتصاد را مردمی می کند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به شعار انتخاباتی خود که سلام به زندگی است، افزود: این شعار یعنی اینکه جان و مال و زندگی مردم برای ما مهم است. محسن رضایی همچنین سه شنبه شب در جمع مردم شهرستان قرچک گفت: در این دو انتخابات حضورم را لازم دانستم و این به این معنا نیست که ما به دنبال ریاست هستیم بلکه برای احساس تکلیف در میدان حضور یافته ایم. به گزارش خبرگزاری فارس رضایی شرایط امروز را شرایطی خاص توصیف کرد و گفت: امروز از یک سو در بخش اقتصادی عقب ماندگی از گذشته داریم و از سوی دیگر شاهد فشارهای دشمن در این زمینه هستیم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به تحولی که باید در بخش صنعت، کشاورزی و… صورت می گرفت، خاطرنشان کرد: نمی گوییم که کاری نکردند اما تحولی که باید صورت می گرفت نگرفته است. وی در ادامه سرگذشت کشور چین را مورد اشاره قرار داد و گفت: ۳۰ سال پیش کشور چین یکی از فقیرترین کشورهای جهان بود اما امروز پیشرفت خوبی داشته است و فقیری در این کشور وجود ندارد و این نشان از این دارد که این کشور طی سه برنامه ۱۰ ساله تحولی در این کشور ایجاد کرد و با جمعیت بیش از یک میلیارد و ۳۶۰ میلیون نفری مشکلات خود را مرتفع کرده است و چگونه ما نمی توانیم این مشکلات را مرتفع کنیم. البته ناگفته نماند که در این شرایط عده ای نیز سوء استفاده می کنند. رضایی جامعه را به یک پرنده تشبیه کرد و افزود: هر جامعه مثل یک پرنده است، یک بال آن سیاست و امنیت و بال دیگر زندگی، اقتصاد و… است و هر کشوری باید با دو بال قدرت و سیاست و زندگی پرواز کند.

این کاندیدا با تاکید بر اینکه ملتی که با دو بال راه خود را پیش ببرد به پیشرفت می رسد، تصریح کرد: کشوری مثل شوروی سابق که بال سیاست قوی داشته باشد اما بال زندگی آن ضعیف باشد از همان طرف سقوط می کند و همچنین کشوری مانند ژاپن که بال زندگی آن قوی است اما در بال سیاست دچار ضعف هستند نیز دچار مشکل می شود اگر چه وابستگی ژاپن از سقوط آن جلوگیری می کند اما این اتفاق هم با وابستگی آن صورت نگرفته است و گرنه قطعاً دچار مشکل جدی می شدند. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تورم یک سال گذشته را مورد اشاره قرار داد و گفت: ۴۵ هزار تومان امروز برابر ۱۵ هزار تومان سال گذشته است، درست است که ۴۵ هزار تومان است اما خاصیت ۱۵ هزار تومان سال گذشته را دارد. امروز ۱۰۰۰ تومان خاصیت ۳۰۰ تومان سال گذشته را دارد. کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: سقوط ارزش پول ملی کمتر از سقوط خرمشهر نیست.

قالیباف: دیپلماسی اقتصادی را تقویت می کنم، مبارزه با آمریکا یعنی کار، کار و ساماندهی کشور

به گزارش مهر، محمد باقر قالیباف نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه گفت وگوی ویژه خبری که از شبکه دوم سیما پخش شد با تقدیر از اقدامات دوران سازندگی، دوره اصلاحات و دولت نهم و دهم در عین حال با برشمردن برخی اشکالات این دوران افزود: ولی در کنار همه این زحمت ها، مشکلات کنونی را شاهدیم؛ امروز رضایت مندی از همه این تلاش ها وجود ندارد. من احساسم این است که روند مدیریتی در کشور نیازمند یک تحول اساسی و جدی است. به گزارش مهر، شهردار تهران در پاسخ به سؤال مجری برنامه که از وی پرسید شاه بیت برنامه های شما این است که می گویید طی ۲ سال آرامش را به اقتصاد برمی گردانید؛ چگونه می خواهید این کار را انجام دهید، اظهار داشت: اینجانب برنامه مشخص و مدونی دارم؛ ما برنامه مشخصی را با کمک نخبگان آماده کردیم و این برنامه در سطح ملی و استانی تهیه شده و به روز است که در آن از همه دیدگاه ها و نظرات استفاده کرده ایم. وی افزود: به دلیل سبک مدیریتی و باوری که خودم دارم یک زمان بندی مشخص کردم و گفتم که ظرف مدت ۲ سال ما یک ساماندهی و آرامش در اقتصاد وارد می کنیم. قالیباف در پاسخ به این سؤال که چه برنامه هایی را به طور دقیق در حوزه اقتصادی اجرا می کنید، اظهار داشت: اولین تصمیم این است که قیمت ارز را در کشور تثبیت کنیم چرا که هر روز شاهد نوسان ارز هستیم که ارزش پول ملی ما را دچار خدشه کرده است. ما اقتصاد را از تصمیمات خلق الساعه نجات خواهیم داد. قالیباف از مجری پرسید که جنابعالی در تهران زندگی می کنید و به عنوان نماینده افکار عمومی بگویید آیا بنده قولی در شهر تهران داده ام که به آن عمل نکرده باشم. مجری برنامه در پاسخ گفت: اینجانب در اینجا نمی توانم وارد این مسائل شوم. وی ادامه داد: مردم می شنوند و تأیید می کنند؛ اینجانب روزی که در نیروی انتظامی بودم نوع حرف من با مردم از جنس سخنرانی و حرف نبود بلکه از جنس کاربود؛ هنوز برنامه ۳۰ دقیقه ای من با مردم پخش نشده و می خواهم که ملت آن را نگاه کنند. ضمانت کارم عملکرد گذشته ام است، تا امروز به اقداماتی که باید انجام می دادم عمل کردم و در آینده نیز در خدمت مردم خواهم بود؛ در شهر تهران تنها ۲ مورد پروژه با تأخیر انجام شد که به خاطر مشکلات اقتصادی بود. این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص سیاست خارجی گفت: ما یک بحث سیاست خارجی داریم و بحث دیگر دیپلماسی و دستگاه مرتبط با آن است. … سیاست خارجی یک بحث حاکمیتی است و دولت یکی از بخش هایی است که در سیاست خارجی نقش اساسی و تعیین کننده دارد… هرکس که می گوید سیاست خارجی را تغییر می دهد به نظر من جزو حرفهایی است که همچون بقیه شعارها داده می شود. وی افزود: دستگاه دیپلماسی با عدم سوءتدبیر و دستگاه شورای امنیت ملی ما به عنوان دو نهاد تأثیرگذار می توانند کار خود را به درستی انجام دهند. بنده بر این باورم دیپلماسی ما و حوزه شورای عالی امنیت ملی و دبیرخانه مرتبط با آن در اولویت خواهند بود و دیپلماسی اقتصادی را هم تقویت خواهم کرد و آن را مبنای کار قرار می دهم. وی افزود: ما اگر در داخل کشور انسجام و قدرت اقتصادی نداشته باشیم و هر دولتی مورد تحسین مردم خود قرار نگیرد مورد تحسین مردم دنیا قرار نخواهدگرفت و هیچکدام از دیپلمات های آن موفق نخواهند بود و مقاومت آن نیز مقاومت منفعلانه خواهد بود. مبارزه با آمریکا یعنی کار، کار و ساماندهی کشور. البته من این را قبول دارم که یک دیپلماسی فعال می تواند به کشور ما کمک کند. قالیباف ادامه داد: همان عزیزانی که امروز در مسئولیت قرار دارند و نامزد هم شده اند. همین ها مسئول دیپلماسی یا در حوزه شورای امنیت در دبیرخانه بوده اند. کارنامه آنها همین است که الان وجود دارد. من برای پایان دادن به همین ها آمده ام. یک مدیریت یکنواخت خسته و بسته که در کشور بوده است را نباید دوباره برگردانیم و نباید در وضعیت فعلی درجا بزنیم. کشور به رویکرد جدید نیاز دارد.

جلیلی: ملت تهدیدزدایی را در برنامه خود قرار داده است، نیازی به تنش زدایی نداریم

سعید جلیلی با تاکید بر لزوم اتخاذ سازوکارهای مناسب در سیستم اجرایی کشور گفت: مهمترین برنامه دولت من، اصلاح ساختار اجرایی و اداری کشور است. به گزارش ایسنا، این نامزد انتخابات ریاست جمهوری که در برنامه انتخاب ایرانی شبکه جام جم با ایرانیان خارج از کشور سخن می گفت، خاطرنشان کرد: دولت باید مانع بروز فساد اقتصادی با سازماندهی روشن شود. باید سامانه های اقتصادی روشن برای ارزیابی، نظارت و تصمیم گیری داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه سه محور اساسی و شعار انتخاباتی برای خود برنامه ریزی کرده است، توضیح داد: دولت آینده باید بتواند ظرفیت های ملت ایران را چه در داخل و چه در خارج از کشور آزاد و شکوفا کند. در عین حال باید ساختار اجرایی و اداری کشور این ظرفیت را پیدا کند که این کارویژه را انجام دهد و باید این نکته را نیز در نظر داشت که هرچقدر به گفتمان انقلاب اسلامی بیشتر نزدیک شویم، می توانیم عزت و افتخار بیشتری را برای هموطنان چه در داخل و چه خارج کشور فراهم کنیم. وی با بیان اینکه" گاه ارزیابی های غلطی انجام می شود که خطرناک است و می تواند موجب انحراف در مسیر پیشرفت ملت ایران شود" ، تاکید کرد: خطای بزرگ آن است که نقاط ضعف کشور را نقاط قوت بدانیم و نقاط قوت را نقطه ضعف در نظر بگیریم. دشمنان تلاش می کنند مسائل را به ما اینگونه جلوه بدهند و آنچه باعث عقب ماندگی ما بود و نقطه ضعفمان محسوب می شود را برای ما حسرت آمیز نشان دهند. جلیلی با بیان اینکه" ایرانیان خارج از کشور را سفیر کشورمان می دانم و این تعارف نیست، بلکه یک باور است" ، افزود: دولت باید برای این موضوع و همچنین استفاده از ظرفیت های اقتصادی ایرانیان خارج از کشور برنامه داشته باشد. وی در برابر این پرسش که" چه برنامه ای برای جوانان ایرانی و حل مشکل فرار مغزها از ایران دارید؟ " ، پاسخ داد: البته تعبیر فرار مغزها را درست نمی دانم گاهی شاید لازم باشد برای برخی موارد و استفاده از زمینه های علمی افراد به خارج از کشور مهاجرت کنند. به هر حال ما باید برنامه ریزی جدی در این باره داشته باشیم و به گونه ای بستر را برای داخل کشور فراهم کنیم که احتیاجی به این موضوع پیدا نشود. جلیلی با بیان اینکه" سیاست اساسی ما باید تهدیدزدایی باشد اما اگر کسی بخواهد با تهدید و تنش منافع خود را دنبال کند و منافع ملت ایران را زیر پا بگذارد نمی توان پذیرفت" ، گفت: این اقدام اوج ذلت برای یک کشور است. آنچه که برای ملت مهم است این است که باید تهدید را از کشور خود خارج کرد. اگر برخی کشورها بخواهند در سایه تنش اقدامات خود را دنبال کنند بدانند ملت ایران پاسخ محکمی خواهد داد. نمی شود زیر بار ذلت برویم و در برابر کسانی که ما را تهدید می کنند عقب نشینی کرده و بگوییم سیاست ما تنش زدایی است. جلیلی با بیان اینکه ملت ایران تهدیدزدایی را در برنامه خود قرار داده است، تاکید کرد: ما نیازی به تنش زدایی نداریم.

برخی کشورها هستند که باید کاری کنند تا با ملت ایران تنش نداشته باشند. باید با همسایگان روابط بسیار خوبی داشته باشیم. امروز هیچ کس منکر نیست که ایران یک قدرت منطقه ای است و این نشان می دهد ما روندی را دنبال کرده ایم که برای ایران تولید اقتدار کرده است. جلیلی با بیان اینکه" انتقاد سازنده حتما می تواند کشور را به سمت جلو پیش ببرد" ، افزود: امروز کسی نمی تواند منکر فضای باز سیاسی در کشور باشد و در سال ۸۸ هم همه شاهد اوج جمهوریت نظام بودیم اما کسانی که قانون را زیر پا گذاشتند به مشارکت سیاسی و نشاط سیاسی ظلم کردند. به گزارش فارس جلیلی همچنین سه شنبه شب در جمع اقشار مختلف مردم قم گفت: برخی می خواهند موفقیت ملت ایران را نادیده گرفته و ما را در شعب ابیطالب بدانند در حالی که مردم ایران در پشت خیمه های دشمن هستند و نباید برخی اشخاص با تحلیل های غلط، ظرفیت ملت ایران را اشتباه جلوه دهند.

غرضی: برای توسعه جمهوریت استانداران هر استان توسط مردم آنجا انتخاب شوند

یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: در دولت من استانداران را مردم انتخاب می کنند و در جایی که مردم مسئول خود را قبول داشته باشند، هیچ خطایی در کشور اتفاق نمی افتد. به گزارش ایسنا، سیدمحمد غرضی در نشستی خبری در اهواز با اشاره به آثار باقی مانده از جنگ و گرفتاری بعد از آن در خوزستان اظهار کرد: جنگ با همه خرابی هایش یک عظمت نیز برای این استان داشت و پای بسیاری از شخصیت های معتبر خوزستان را در نظام جمهوری اسلامی باز کرد. وی در ادامه درباره حضور در عرصه انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: پس از ثبت نام و اعلام تایید صلاحیتم از سوی شورای نگهبان، خبرنگاری پرسید آیا فکر می کردید تایید صلاحیت شوید؟ پاسخ دادم، خیر. به من گفتند چقدر رای دارید؟ گفتم ۵۵ میلیون؛ پشتوانه ام برای کسب کل آرا شعاری است که برای دولت آینده خود انتخاب کرده ام و با شعار « دولت ضدتورم» می خواهم دست دولت های صد سال گذشته را از جیب مردم کوتاه کنم. وی تصریح کرد: در صد سال گذشته این کشور با تورم اداره شده و در طول این صد سال دست دولت دائما در جیب فقرا بوده است و این در حالی است که دولت ها کار چندانی نکرده اند و افزایش نرخ ارز نشان از این موضوع دارد. درست است که در این سال ها کارهای عمرانی زیادی انجام شده، ولی این اقدامات باید به دور از تورم انجام می شد. این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری توسعه جمهوریت و اسلامیت در کشور را از برنامه های دولت احتمالی خود برشمرد و خاطرنشان کرد: برای توسعه جمهوریت کاری خواهم کرد که استانداران هر استان توسط مردم همان استان انتخاب شوند. هدف از توسعه اسلامیت نیز این است که دولت هایی که تاکنون روی کار آمده اند ممکن است قانونی بوده اند، ولی اسلامی نبوده اند ؛ زیرا دست آن ها در جیب مردم و فقرا بوده است. وی ادامه داد: تورم موجود در کشور ناشی از این است که دولت بیش از درآمد خود هزینه می کند. اگر هزینه های دولت ها معادل درآمد آن ها باشد، قیمت ها ثابت می ماند و به فقرا هم آسیب نمی رسد، این در حالی است که اگر دولت بیش از درآمد خود هزینه کند، جیب فقرا خالی می شود و اگر کمتر هزینه کند، پول ملی قدرت پیدا می کند.

وی گفت: ملت ایران اگر می خواهد به خود وفا کند و جیب خود را حفظ کند، ۵۵ میلیون نفر بیایند و بگویند ما یک دولت ضدتورم می خواهیم و آن زمان من قدرت پیدا می کنم تا دولت ضدتورم را ایجاد کنم. باید مردم را قانع کنیم که دولت متورم و دولتی که دست در جیب مردم می کند را نپذیرند. در صد سال گذشته همه دولت ها از مردم طلبکار بوده اند، ولی من می گویم دولت بدهکار مردم است. وی تصریح کرد: در میان هشت نفر کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، من رقیب آن ها نیستم، بلکه همکار هستم؛ هشت نفری که وارد عرصه انتخابات شده ایم در واقع امنای ملت هستیم و اگر امنای ملت بخواهند با یکدیگر رقابت کنند کشور متضرر می شود. در نظام اسلامی رقابت را حرام می دانم و تکلیف شرعی و قانونی و خدمتی ما این است که راه حل ها را نشان دهیم. وی خاطرنشان کرد: ۱۶ سال در دولت نبوده ام و این طبیعی است که نسل جوان مرا نشناسد، ولی می توان با این نسل و با عامه مردم سخن گفت. اکنون مردم با دید بازتری به مسائل مختلف می نگرند و لازم است نامزدها هر کدام روش های مختلف اداره کشور را بیان کنند و مردم از میان آن ها انتخاب کنند. بنده هم نه ستاد دارم، نه سخنگو و نه برای تبلیغات هزینه می کنم. این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: اکنون مشکل مردم معیشتی است و ملتی که می خواهد رای بدهد باید بداند یک کاندیدا چقدر توان و ابزار اجرایی دارد و با چه هدفی آمده است. از من می پرسند که آیا به نفع کاندیدایی کنار می روم؟ پاسخ بنده این است که در این بزرگانی که حضور دارند نفعی نمی بینم، زیرا آن هایی که در دولت های گذشته آمده اند هم کاری نکرده اند و تورم مدام افزوده شده است.

روحانی: می دانم فرق قطعنامه شورای حکام وشورای امنیت با یک کاغذ معمولی چیست

حجت الاسلام حسن روحانی نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه « با دوربین» شبکه اول سیما ضمن ارائه تاریخچه ای از زندگی خود با بیان اینکه درس دانشگاهی ام حقوق بود یادآور شد: لیسانس را در دانشگاه تهران، فوق و دکترا را در خارج از کشور خواندم؛ حقوق و خواندن آن برای من پیام مهمی داشت، نه از این دیدگاه که بسیاری از سیاستمداران بزرگ دنیا درس حقوق خوانده اند، بلکه از این دیدگاه که درس حقوق به من آموخت چگونه باید از حقوق مردم و منافع ملی دفاع کرد. وی اضافه کرد: به گزارش فارس وی اضافه کرد: این درس حقوق بود که به من آموخت فرق قطعنامه شورای حکام وشورای امنیت با یک کاغذ معمولی چیست و فردی که حقوق نخوانده است شاید تفاوت ها را به خوبی لمس نکند.

وی افزود: خوب می دانم نزدیکی، آشنایی و ارادت ۴۵ ساله با رهبر انقلاب از سال ۴۷ تا امروز، سرمایه بزرگی است و این روابط می تواند به کسی که قرار است اداره کشور را بر عهده بگیرد و با معضلات مقابله کند، تا چه حدی کمک می کند. وی با اشاره به سوابق کاری خود در شورای عالی امنیت ملی، مجلس و مجمع تشخیص افزود: ملت ایرانِ امروز، گرچه با مشکلات اقتصادی و سیاست خارجی مواجه است، گرچه رشد اقتصادی در سال گذشته به جای رشد ۸درصدی، منفی شد، گرچه سرمایه گذاری از ۷.۱۰ به ۱.۲ درصد رسید، گرچه بیکاری از ۱۱ به ۱۲.۲ درصد افزایش یافت، گرچه تورم به ۳۰.۵ درصد ارتقاء یافت، گرچه بداخلاقی ها در جامعه اوج گرفت و در نهایت شکاف در جامعه ۴۰درصد بیشتر شد اما با قدرت می گوییم ما در ایران با عظمتِ بزرگی زندگی می کنیم که دارای منابع فیزیکی، مادی و طبیعی بسیار و نیروی انسانی ارزشمند و فعال است. روحانی در ادامه تصریح کرد: بداخلاقی ها، اضافه کردن شکافها و فاصله ها، کنار گذاشتن تمام جناح ها به جز یک قبیله سیاسی، منزوی کردن کارشناسان، همه از موارد اشتباهات بوده است، آیا در شرایط حساسی که قرار داریم بدون استفاده از همگان قادریم از این مشکلات عبور کنیم؟ در دولت تدبیر و امید، همواره از متخصصان استفاده خواهد شد، شورای پول و اعتبار به قدرت خود بر می گردد، سازمان برنامه و بودجه دوباره احیاء می شود، بانک مرکزی به استقلال خود می رسد، شورای اقتصاد که اخیراً بعد از ۵ سال جلسه ای را تشکیل داده است به قدرت خود باز خواهد گشت. اداره کشور باید علمی باشد، باید حکمرانی شایسته باشد و از نخبگان استفاده شود، باید با شفافیت با مردم حرف زد، باید آمارها دقیق باشد تا ما بتوانیم از پیچ تاریخی به خوبی عبور کنیم و بتوانیم حماسه سیاسی و اقتصادی را بیافرینیم. وی ادامه داد: جدایی از جهان و کشیدن دیوار به دور کشور، امکان ناپذیر است. ما باید با یک تعامل سازنده بتوانیم کشور را از مشکلات کنونی نجات دهیم، کشور را می توان از بیکاری و گرانی نجات داد. روحانی در ادامه تصریح کرد: ما ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار بیکار داریم و اگر تنها ۱۰ میلیون توریست وارد کشور شود بیش از ۱۳ میلیارد دلار درآمد ارزی و ۴ میلیون اشتغال درست می شود، یعنی با یک حرکت صحیح در یک مسئله اقتصادی و اجتماعی می توانیم بیکاری را حل کنیم، بیکاری که امروز تنها مشکل اقتصادی نیست بلکه مشکل اجتماعی نیز هست و معضلات فراوانی به همراه دارد. کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: مشکل بیکاری سبب شده است از هر ۵ ازدواج یکی به طلاق منجر شود، با رونق اقتصادی و ریشه کن کردن بیکاری جلوگیری از این کار امکان پذیر است، کارخانه های کشور بین ۲۰ تا ۴۰ درصد در حال فعالیت هستند، در برنامه من علاوه بر برنامه های میان مدت برای حل مشکلات اقتصادی، اجتماعی، سیاست خارجی و امور فرهنگی، برنامه کوتاه مدت یک ماهه و ۱۰۰ روزه وجود دارد. ما می توانیم در یک زمان کوتاه تحول اقتصادی در کشور به وجود آوریم و در آن تحول اقتصادی با ایجاد یک دوره تنفس برای کارخانه ها و مراکز تولیدی که مشکل دارند این معضلات را حل کنیم.

عارف روز گذشته سخنرانی نداشت

محمد رضا عار ف روز گذشته هیچ سخنرانی نداشت، البته وی در گفت وگوی ویژه خبری شب گذشته شبکه۲ به ارائه برنامه ها واعلام مواضع خود پرداخت که البته به دلیل دیرهنگام بودن این برنامه انعکاس آن در این ستون میسر نشد که در شماره های آینده چاپ خواهد شد.