به گزارش پارس محمد خانچی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه خوزستان، با تاکید بر مطلب فوق اظهار کرد: بررسی صلاحیت کاندیداها با جدیت و دقت ویژه در حال انجام است و اعضای هیات های نظارت تمام تلاش خود را به کار برده اند تا در این خصوص حقی از داوطلبان ضایع نشود. اعتراضات داوطلبان رد صلاحیت شده در هیات های اجرایی و هیات های نظارت شهرستان ها واصل شده و در هیات نظارت استان به دقت در حال بررسی است و مراحل پایانی خود را طی می کند.

وی افزود: این هیات جهت احقاق حقوق مردم و داوطلبان با دقت و در چارچوب قانون، اعتراضات داوطلبان را بررسی می کند و ملاک بررسی نیز دقیقا استعلام های چهارگانه ای است که از ارگان های ذیربط انجام می شود.

دبیر هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی در استان خوزستان با بیان اینکه این هیات تمام تلاش خود را جهت بالا بردن مشارکت مردم به کار می گیرد، گفت: در جهت هرچه با شکوه تر برگزار شدن انتخابات امسال، همکاری هیات های عالی نظارت با هیات های اجرایی انتخابات افزایش می یابد. همچنین به دلیل اهمیت کار ناظران در انتخابات، برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه ناظران در دستور کار قرار گرفته است؛ ناظران باید با دقت از آرای مردم صیانت کنند.

خانچی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص لزوم دقت در بررسی صلاحیت کاندیداها اظهار کرد: این هیات با دقت و کمک مردم تمام همت خود را برای تحقق این امر به کار خواهد گرفت تا شاهد حضور پرنشاط مردم در انتخابات شوراهای اسلامی باشیم. رسانه ها نیز فارغ از بیان مصادیق، با جدیت به بیان خصوصیات نمایندگان اصلح پرداخته تا به فضل خدای متعال و عنایت ولی عصر (عج) ، شاهد تشکیل شوراهای اسلامی خدمتگذار در استان باشیم.