به نقل از روزنامه حریت، بکر بوزداغ، معاون نخست وزیر ترکیه اظهارات مقامات یونان درباره سربازان یونانی بازداشت شده در ترکیه را «تحریک‌آمیز و نامنصفانه» خواند.

بوزداغ روز گذشته در صفحه کاربری رسمی خود در توییتر نوشت: «برخی از اظهارات غیرمنصفانه و تحریک آمیز وزرای یونان درباره ترکیه به نفع آتن نیست.»

وی افزود ترکیه برای بهبود روابط با یونان «گام‌های مثبتی» برداشته است اما «برخی از سیاست‌مداران ناکارآمد یونانی» تلاش می‌کنند روابط میان دو کشور را مختل کنند.

آلکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان، روز 7 آوریل خواستار آزادی دو سرباز یونانی دستگیر شده در ترکیه شد و گفت آن‌ها نباید «دستاویزی برای باج‌خواهی باشند.»

بر اساس گزارش روزنامه داکیومنتو، سیپراس در بیانیه ای اعلام کرده است: «زندگی و آزادی انسان نمی‌تواند دستاویزی برای بازی‌ها و باج‌خواهی افراد باشد.»

ترکیه دو سرباز یونانی که گفته می‌شود در هوای مه آلود راه خود را گم و به اشتباه از مرز ترکیه عبور کرده بودند را دستگیر کرد. یونان ابراز امیدواری کرده بود مقدمات آزادی این دو سرباز پیش از عید پاک ارتدکس در روز یکشنبه فراهم شود.

رسانه‌های ترکیه‌ای گزارش داده اند این دو سرباز که در مرزهای شمالی ترکیه دستگیر شده اند، اکنون متهم به جاسوسی هستند. با این حال، آتن اعلام کرده است مقامات ترکیه جزئیات کافی درباره اتهامات وارد به این دو فرد و نیز مدارک دال بر این اتهامات را ارائه نکرده اند.