حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز در دیدار با جمعی از اصحاب و شخصیت‌های جهان اسلام که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: حرم امام رضا(ع) مرکز تمرکز تمام انسان‌هاست.

وی با بیان اینکه می‌توان از امام رضا(ع) اقامه نماز، دادن زکات و امربه‌معروف و نهی از منکر فراگرفت، افزود: از این امام عزیز باید باب علم، حکمت و اخلاق را بیاموزیم.

تولیت آستان قدس رضوی در خصوص راه‌های نجات جامعه بشری گفت: کلمه توحید و توحید کلمه، تنها راه‌های نجات جامعه بشری است.

رئیسی گفت: امروز اشتراک جامعه بشری و مسلمین عشق به ائمه اطهار است.

وی با بیان اینکه گمشده جامعه امروز معنویت است، گفت: ظلم، تجاوز و قتل همه از طرف کشورهایی صورت می‌گیرد که بویی از معنویت نبرده‌اند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نقطه مشترک سیره اهل‌بیت، مبارزه با دشمن است، گفت: تنها راه از بین رفتن ظلم در کشورها، پناه بردن به اهل‌بیت است.

رئیسی افزود: پرچم پیوند سیاست با معنویت را معمار کبیر انقلاب، حضرت امام بناکرده‌اند‌ که ما نیز باید این پرچم را برافراشته نگه‌داریم.

وی در خصوص مسئله اصلی جهان اسلام، خاطرنشان کرد: مسئله اصلی جهان اسلام، آزادسازی قدس است که دشمنان اسلام درصدد این هستند که این مسئله اصلی را به مسئله فرعی تبدیل کنند.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر مسئله اتحاد، گفت: با اتحاد، سوریه و عراق از وجود داعش پاکسازی شد، که اگر همین اتحاد ادامه داشته باشد، قدس هم آزاد می‌شود.