پذیرش پایان دوره مسئولیت،  برای نسلی که تداوم حضور خود را  برای اداره کشور ضروری و بلامنازع می‌داند سخت و دور از انتظار است. حالا زمان آن رسیده که تجربه‌ها ارزیابی شود تا نتایج آن زمینه بازنگری در رفتار حکومت باشد.

 

اما در این شرایط  با استحکام، از ضرورت ادامه روند فعلی سخن گفته می‌شود. اندیشه و روحیه‌ای اسلامی  که با رویکرد انقلابی  در پنج دهه قبل توانست تفاوت بیافریند،  با دغدغه‌های دلسوزانه‌ای  که دارد امروز با جدیت تلاش می‌کند که از ایجاد تفاوت متناسب با ضرورت‌های زمان از سوی نسل جوان کشور، جلوگیری کند.

 

نسل انقلابی با از خودگذشتگی موفقیت‌های بزرگ و کم‌نظیری را در تاریخ معاصر ایران رقم زده است. تغییر رژیم از شاهنشاهی به جمهوری، احیاء افکار و احکام اسلام در محیط تصمیم سازی و تصمیم‌گیری  و استقرار مفهوم ولایت‌فقیه برای اداره کشور، آثار ارزشمند خدمات نسل انقلاب به ایران و اسلام است.  

 

 یکی از مبانی منطقی نسل انقلاب در دوره  مبارزه و استقرار نظام جمهوری اسلامی در برابر مخالفان متدین خود، توجه به مقتضیات زمان بود.  این نسل با جمله مشهور: «فرزند زمان خویشتن باشید» در تبعیت از امام (ره) توانست نماد روشنفکری اسلامی در برابر تحجر برای پاسخ به شبهات، آفرینش افکار و آراء جذاب اسلامی، خروش انقلابی مردم و پیروزی انقلاب اسلامی شود.   

 

امروز، باگذشت بیش از پنج دهه از آغاز نهضت  و نزدیک به چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، نسل جوان با تبعیت از ولایت‌فقیه، بر مبنای اقتضای زمان نیازمند شرایط مناسب برای ایجاد تغییرات لازم در روش و منش اداره کشور با  استفاده از دستاوردهای نسل انقلاب، دانش و بینش روز است.

 

 

لازمه ایجاد چنین شرایطی ظهور و بروز رفتار بزرگوارانه، پذیرش پایان دوره خدمت از جانب نسل اول و دوم  انقلاب است تا فرزندان دهه‌های پنجاه و شصت بتوانند اداره امور کشور را در دست‌گیرند و  بزرگ‌ترهای انقلابی در سال‌های پیری، لذت حضور جوانان تربیت‌شده در دوره جمهوری اسلامی  را درک کنند. 

 

 

چنین موفقیتی برای همه ما، با پذیرش پایان دوره مسئولیت در حکومت از سوی نسل پیر انقلاب و شجاعت پذیرش مسئولیت از سوی  نسل جوان انقلاب، فراهم خواهد شد. پذیرش پایان یک دوره و آغاز به کار بدون دغدغه و مسالمت‌آمیز یک دوره دیگر.