به گزارش پارس ، مهر به نقل از جروزالیم پست، " گلعاد اردان" امروز دوشنبه هشدار داد که گنبد آهنین نمی تواند در برابر شلیک گسترده موشک های دور برد از اسرائیل محافظت کند.

به گفته اردان، در صورت که در یک روز صدها موشک دور برد به سمت اسرائیل شلیک شود گنبد آهنین نمی تواند از اسرائیل محافظت کند.

این مقام صهیونیستی در حالی از ناکارآمدی گنبد آهنین سخن می گوید که پیش از این نیز این سپر موشکی در برابر موشک های فلسطینی تسلیم شده بود.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی که در جریان جنگ هشت روزه با نوار غزه حتی با استفاده از سامانه موشکی گنبد آهنین از تیررس موشکهای مقاومت فلسطین در امان نمانده بود، این سامانه را برای تامین امنیت رژیم صهیونیستی بسیار مهم دانسته است.

این سیستم برای رهگیری موشکهای میان بردی که توسط گروه های مبارز فلسطینی به سوی رژیم صهیونیستی پرتاب می شوند طراحی شده است.

اسرائیل سیستم موشکی گنبد آهنین را با همکاری آمریکا طراحی و توسعه داده است. هزینه طراحی و استقرار این سیستم بیش از یک میلیارد یورو برآورد شده است.

هر کدام از موشکهای این سیستم هزینه ای معادل ۲۵ هزار یورو دارد و این درحالی است که قرار است این سیستم موشکهایی را که بسیار ارزان قیمت تر هستند و کمتر از چند صد یورو ارزش دارند، منهدم کند.