رضا شیران نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تفکیک قوای بالادست دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور، گفت: تبرئه مدیران نجومی‌بگیر از سوی دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی مانع از رسیدگی به پرونده آنان در سازمان بازرسی کل کشور و قوه قضاییه نیست.

وی افزود: دیوان محاسبات عمدتاً جهت سنجش میزان انحراف از قوانین بودجه، پرونده‌‌ها را بررسی می‌کند تا مشخص شود آیا درآمدها و هزینه‌ها مطابق سرفصل مصوب بوده است یا نه؟

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: در بسیاری از موارد دیوان محاسبات رای به برائت افراد داده است، اما سازمان بازرسی کل کشور، اتهامات را رسیدگی کرده و با اثبات آنها متخلفان مجازات شده‌اند.

لازم به ذکر است محمد حسینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس صبح امروز به خبرنگار فارس خبر داد که دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی و مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط در دفاع از خودشان قوانین و مقررات مترتب بر پرداخت‌ها را ارائه دادند، از این رو اکثر این پرونده‌ها مختومه و افراد تبرئه شدند.

براساس این گزارش، نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی همچنین در ادامه خاطرنشان کرده بود: تعدادی از مدیران نجومی‌بگیر بعد از صدور این رأی از سوی دیوان محاسبات به دیوان عدالت اداری شکایت کردند تا بتوانند آن حقوقی را که طبق قانون و بر اساس قوانین آن زمان تعلق می‌گرفته و دریافت کرده‌اند، اما مسترد شده بود، دوباره پس بگیرند.