محمداسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس در رای اعتماد به وزرا حقوق مردم را لحاظ خواهد کرد، گفت: جوان‌تر شدن کابینه قطعا مطالبه جدی و اول مردم است؛ وقتی مسائل اقتصادی و معیشتی مردم را نگران می‌کند، طبیعی است که دولت باید این نگرانی را از طریق معرفی افراد کارآمد و متعهد برطرف کند و مجلس شورای اسلامی وظیفه دارد در دفاع از حقوق مردم به این مهم نظارت کند.

وی با بیان اینکه معرفی کابینه با نگاه‌های جناحی و سیاسی نمی‌تواند کشور را از وضعیت کنونی نجات دهد، تاکید کرد: برخی به دنبال سهم‌خواهی از دولت هستند و می‌خواهند با فشار به دولت سهمی در کابینه دوازدهم داشته باشند، اما باید گفت چنین نگاهی به کابینه و دولت با حمایت از حقوق مردم همخوانی ندارد و اعضای کابینه باید براساس شایستگی، کارآمدی، تخصص و تعهد انتخاب و به مجلس معرفی شوند.

سعیدی افزود: اگر قرار باشد برخی گروه‌های سیاسی بخواهند سهم‌خواهی کرده و در کابینه دوازدهم سهمی داشته باشند؛ وزرا مدافع گروه‌های سیاسی خواهند شد نه مدافع مردم. طبیعی است که وزرای غیرمستقل نمی‌توانند مدافع واقعی حقوق مردم باشند.

نماینده مردم تبریز در مجلس در پایان با بیان اینکه وزرای دولت دوازدهم باید اهل کار و عمل باشند و از هرگونه حاشیه روی پرهیز کنند، افزود: اینکه وزیری بخواهد به جای پرداختن به وظیفه خود، مدام به مسائل حاشیه‌ای توجه کند، نقض آشکار حقوق مردم است. پرداختن به مسائل حاشیه‌ای معنایی جز عدم توجه به مطالبات مردم ندارد و کسانی که مسائل حاشیه‌ای را بر مسائل و مشکلات مردم ترجیح می‌دهند، شایستگی حضور در کابینه را ندارند.