دوره مدیریت دکتر قالیباف در مدیریت شهری منجر به رشد این باور در شهروندان تهرانی شد که زندگی خوب حق و برازنده هر ایرانی و تهرانی است. افزایش امکانات شهری و ارتقای سطح توقع شهروندان از شهرداری از مجموعه عملکردهای محمدباقر قالیباف طی بیش از یک دهه فعالیت در حوزه های فضای سبز، عمرانی، فرهنگی و  اجتماعی است که امروز شهر تهران را به یکی از توسعه یافته ترین شهرهای منطقه تبدیل کرده است. مجتبی شاکری، عضو شورای شهر تهران در گفتگویی که می خوانید عملکرد شهرداری را به صورت اجمالی بیان کرده است.

مجتبی شاکری عضو شورای اسلامی شهر تهران با نگاهی گذرا به  سابقه شوراهای اسلامی شهر تهران یادآور شد: شورای اسلامی شهر تهران در اولین دوره خود با اختلافات بین شهردار و شورا به پایان رسید. اعضای دوره اول در دومین انتخابات شورای اسلامی شهر تهران موفق به کسب آرای لازم نشدند بنابراین شورای دوم با اکثریت نیروهای انقلابی آغاز به کار کرد. از ویژگی های این شورا همفکری و همبستگی بود. بعد از آنکه شهردار وقت آقای احمدی نژاد به ریاست جمهوری رسیدند دکتر قالیباف به عنوان شهردار تهران انتخاب شد.

وی با تاکید براینکه مهمترین دغدغه دکتر قالیباف عملیاتی کردن مطالبات شهروندان بود گفت: قبل از روی کار آمدن دکتر قالیباف شهردار تهران اصلی ترین تصمیم گیرنده بود اما بعد از این زمان موضوع مطالبات مردم و عملیاتی کردن نیازهای شهر و شهروندان در دستور کار قرار گرفت. از آن زمان موضوعات مهمی از جمله حمل ونقل عمومی، توسعه مترو، جمع آوری زباله و پسماند و استفاده بهینه از آن از موضوعات مهم شورا و شهرداری با مدیریت دکتر قالیباف شد. یکی از مسائل قابل توجه در شورای سوم افزایش بودجه مترو از 600 میلیارد به 2600 میلیارد تومان بود. بی شک اگر دولت بدهی اش را به شهرداری پرداخت می کرد شاهد خدمات وسیع تری در شهر تهران بودیم. امروز دولت 14 هزار میلیارد تومان به شهرداری بدهکار است لذا این مبلغ قابل توجه اگر در اختیار شهرداری قرار می گرفت فرصت های بیشماری را برای شهروندان در ارائه بیشتر خدمات شهرداری فراهم می کرد.

شاکری افزود: توسعه چشمگیر بوستانهای شهر تهران و جلوگیری از تخریب باغات از مسائل مهی است که شهرداری آنها را عملیاتی کرده است. شورا و شهرداری برای اینکه باغهای شهر تخریب نشوند با سخت گیریهای بسیار مانع این کار می شدند تا در هر صورت کاربری باغ به همان شکل باقی بماند. برنامه ریزی هایی که برای تبدیل پسماندها به انرژی صورت گرفت و احداث بزرگراه ها از جمله بزرگراه امام علی (ع) که برای مردم تهران چیزی شبیه  افسانه بود توانست تهران را از شمالی ترین نقطه شهر به حضرت عبدالعظیم و بهشت زهرا در بیست دقیقه وصل کند. بزرگراه صدر، همت و...از برنامه های بزرگی بود که شهرداری با اراده و خستگی ناپذیری یکایک آنها را به منصه ظهور رساند.

وی درخصوص احداث بوستان ها و خدمات فرهنگی و هنری صورت گرفته در شهر تهران گفت: ساخت بیش از 2 هزار بوستان در 22 منطقه شهر تهران بیانگر خدمات انجام شده در دوران دکتر قالیباف است. جالب است بدانیم برخی از این بوستان ها وسعت های قابل توجهی دارند مثلا بوستان یاس فاطمی در شمال شرق تهران با بیش از 2000 هکتار یا بوستان ولایت با  270 هکتار از بوستان هایی است که جای بسی افتخار دارد. حفظ اراضی عباس آباد و زمین های سبز و زیست محیطی از فعالیت های شهرداری تهران است. بوستان آب وآتش، باغ موزه، پل طبیعت، بوستان کتاب و بسیاری از دیدنی های شهر تهران از دستاوردهای شورا و شهرداری است. ساخت مجموعه های ورزشی برای بانوان با عنوان شهربانو و مجموعه های فرهنگی و هنری تصویر دیروز و امروز تهران را متفاوت کرده است.

شاکری با بیان خاطرات شیرین شورای چهارم اضافه کرد: یکی از مصوبات شیرین در بدو ورود به شورای چهارم تشکیل جلسه ای با حضور معلولین محترم و بررسی انتظارات و مطالبات آنها از شهر قابل دسترس بود که منجر به رایگان شدن تردد معلولین در مباحث آموزشی شد. خوشبختانه بودجه 350 میلیاردی آن زمان به 1200 میلیارد تومان در حال حاضر افزایش یافته است. همچنین بنده به عنوان رئیس کمیسیون نامگذاری معابر این افتخار را داشتم که پل‌های شهر را به نام خلبانان شهید نامگذاری کنم و کوچه ها و محله ها به درخواست شورایاری ها ومساجد وخانواده های شهدای مدافع حرم به نام شهدای والا مقام مدافع حرم نامگذاری شود. همچنین 40 پل در بزرگراه امام علی به نام تمامی استانهای کشور درآمده است که امروز در تهران نام همه استان های کشور ثبت شده است.