حجت‌ الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی شنبه شب در مراسم گرامیداشت سالروز ارتحال امام(ره)، گفت: امام خمینی(ره) دنیا در نظرش کوچک و خدا در نظرش بزرگ بود و عارفی اهل سحر، سوز و گذار و مناجات در دل شب بود، یک عارف سیاستمدار بزرگ بود.

وی ادامه داد: این عارف در سیاست مانند اهل اولیا بود، سیاستمداری هوشیار، تیزبین، زمان‌شناس، مردم‌شناس بود که در دنیا نظیر او وجود ندارد.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: امام(ره) قهرمان عرصه سیاست بودند که دشمن و غرب را به انزوا کشاند، در حالی که دشمن سعی کرد با زندان و تبعید، او را از عرصه خارج کند.

حجت الاسلام صدیقی تصریح کرد: امام(ره) یک عارف در عبادات و زیارات بود و حتی در زمان طلبگی مورد توجه مراجع زمان خود بود.

وی یادآور شد: امام(ره) ویژگی‌های برجسته از لحاظ اخلاقی، علمی، عقلانی و عبادی داشت اما آنچه او را منحصر و قهرمان می‌کرد این بود که اسلام و قرآن مهجور مانده را در جامعه زنده کرد.

امام جمعه موقت تهران افزود: دشمن قرن‌ها است که بحث جدایی دین از سیاست را مطرح کرده و دین را یک موضوع فردی معرفی می‌کند، امام خمینی(ره) با زنده کردن دین در جامعه استکبار جهانی را سر جای خودش نشاند، دنیا را تکان داد و ظلم را از بین برد.

حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه بنیانگذار انقلاب با احیای دین مبارزه را آغاز کرد، افزود: امام(ره) اسلام را از زیر تعریف فردی بیرون آورد و دین را زندگی‌ساز معرفی کرد، زیرا اسلام واقعی حکومت شخص بر مردم نیست، بنابراین جامعه اسلامی را از دست ظالمان بیرون آورد و به مردم آزادی داد و این هنر امام(ره) بود.

وی تاکید کرد: در دولت کنونی عده‌ای می‌گویند ما با بهشت و جهنم مردم کاری نداریم ما فقط امور مردم را مدیریت می‌کنیم اما این تفکر خطرناک است و در حقیقت مقابل دستور قرآن قرار دارد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه این تفکرات کار خائنان، مجرمان و جاسوسان است، ادامه داد: باید به این تفکر انتقاد کرد، امام رهبر سیاسی، اجتماعی و دینی جامعه شد اما حتی یک شب هم کاخ‌نشینی نکرد و این افتخار ملت و در دنیا بی‌نظیر است که چنین فردی با اینکه قدرت‌های جهان را به زانو درآورد اما زندگی طلبگی را فراموش نکرد.

حجت الاسلام صدیقی یادآور شد: امام(ره) به ایمان مردم تکیه کرد نه به بی‌ایمانی و هنجارشکنی مردم، هنجارشکنی‌های امروز خلاف خط امام(ره) است آزادی امروز میراث شهدا است و آنان به عشق امام به میدان رفتند.

وی تاکید کرد: امام(ره)، آمریکا را شیطان بزرگ و ام‌الفساد قرن می‌دانست و رابطه با چنین دولتی را اشتباه بزرگ عنوان کردند، خط استکبارستیزی امام(ره) باید دنبال شود، امام رابطه با آمریکا را رابطه گرگ و میش می‌دانست.