ابوالقاسم رئوفیان دبیر کل حزب اسلامی ایران زمین پیرامون مهم‌ترین اولویت‌های  دولت دوازدهم اظهار داشت: باید ارزیابی درستی نسبت به عملکرد چهار ساله دولت صورت بگیرد به نحوی که اگر آقای روحانی مجددا به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شد به دور ازآنکه بخواهد نقایص و کم‌کاری‌ها را نادیده بگیرد به یک نقد درون گفتمانی بپردازد.

وی افزود: یکی از اشتباهاتی که در دولت یازدهم صورت پذیرفت ادامه پرداخت یارانه‌هایی است که در دولت دهم تخصیص پیدا کرد که این مبلغ باید به عنوان یارانه معیشت و بخشی از آن به عنوان یارانه مصرفی قرار می‌گرفت.

رئوفیان تصریح کرد: اگر هم شخص دیگری سکان ریاست جمهوری را در دست گرفت باید به دور از حب و بغض و بدون منفی بافی نسبت به عملکرد دولت یازدهم به انجام امور کشور بپردازد چرا که در دولت یازدهم نیز کارهای مفیدی صورت گرفته البته اشکالاتی در کارکرد دولت فعلی وجود دارد که باید به عنوان ناکامی‌هایی دولت یازدهم به شمار رفته و در دولت بعدی برای مرتفع سازی آن انسجام لازم به عمل بیاید.

دبیر کل حزب اسلامی ایران زمین ادامه داد: دولت دوازدهم باید از خوش‌بینی و بدبینی‌های افراطی به دور باشد و ملاحظات بی‌مورد را کنار بگذارد.

وی در خصوص توسعه فرهنگی که یکی از اولویت‌های مهم کشور است، افزود: توسعه فرهنگی باید در اولویت کار قرار بگیرد چرا که در طول تاریخ شاهد گسستگی فرهنگی نبوده‌ایم و در دولت‌های قبل و همچنین دولت فعلی مسائلی به وجود آمده که با فرهنگ غنی کشورمان سنخیتی ندارد و مسئله فرهنگی در کشور مغفول واقع شده است.

رئوفیان خاطرنشان کرد: رئیس جمهور آینده باید به قوانین الهی نزدیک شود چرا که اگر دروغ در نظام کشور نهادینه شود باعث فاصله گرفتن از قوانین الهی و در نتیجه فروپاشی نظام خواهد شد.

دبیر کل حزب اسلامی ایران زمین گفت: امانت مسئولیت‌های دولتی باید به اهلش واگذار شود به عنوان مثال برای تعیین کابینه هر شخصی نسبت به شایستگی‌های مرتبطی که دارد مسئولیت‌ها را بپذیرد. در نظام مردم‌سالاری این امر بسیار مهم است که شایسته سالاری در اولویت کار قرار بگیرد و مصالح کشور و منافع ملی ایجاب می‌کند از در نظر گرفتن منافع حزبی چشم پوشی شود و شایسته سالاری در زنجیره مدیریتی کشور حاکم شود و اگر مدیری دچار اشتباه جبران‌ناپذیری شد باید از آن مقام عزل شود.

وی تصریح کرد: یکی از اولویت‌های دیگری که باید در اساس کار دولت بعدی قرار گیرد اصلاح سیستم بانکی کشور است چرا که سیستم بانکی کشور بیمار است نمی‌شود که بانک‌ها به عنوان بنگاه‌های معاملاتی به فعالیت بپردازند و از انجام امور اصلی باز بمانند و ربا در نظام بانکی کشور مانند سونامی عمل می‌کند.

رئوفیان اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی با دو نکته‌‌‌ تولید و اشتغال که رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی‌شان فرمودند به واسطه انسجام مسائلی که ذکر شد به دست می‌‌آید. باید برای رفع موانع تولید کشور برنامه‌ریزی مدونی صورت بگیرد چرا حتی بنگاه‌های کوچک نمی‌توانند به دور از مشکلات اقتصادی به فعالیت بپردازند و چرا اشتغال با مشکلاتی مواجه است که امروز بسیاری از جوانان کشور با آفت بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنند. 

دبیر کل حزب اسلامی ایران زمین در پایان خاطرنشان کرد: تحقق تمامی این مسائل مرهون شایسته‌سالاری و دادن وعده‌هایی است که قابل تحقق باشد. نباید به واسطه تبلیغات افراطی توقع مردم را بالا برد به نحوی که رئیس جمهور از عمل به آن باز بماند چرا که این مسئله باعث ناتوان جلوه دادن دولت در چشم مردم و آنها را به دولت بدبین خواهد کرد.