به نقل از شبکه سی‌ان‌بی‌سی؛  "مارین لوپن"، رهبر جبهه ملی و نامزد راست افراطی فرانسه، پس از راهیابی به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور، هشدار داد حیات فرانسه در معرض خطر است. 
 
لوپن با اختلاف دو درصدی نسبت به "امانوئل مکرون"، نامزد مستقل و میانه‌رو، توانست به دور دوم انتخابات راه پیدا کند و از هم‌اکنون با بیان اظهاراتی ملی‌گرایانه برای جلب نظر رای‌دهندگان فرانسوی تلاش جدیدی را آغاز کرده است. لوپن پس از اعلام نتایج دور نخست انتخابات گفت: فرانسه نمی‌توانست با وجود رئیس جمهور فعلی (اشاره به فرانسوا اولاند) به تغییرات امیدی داشته باشد. 
 
دختر لوپن نیز در یک گفتگوی خبری اظهار داشت: زمان آن فرا رسیده است تا مردم فرانسه از نخبگان متکبر رهایی یابند.
 
لوپن بار دیگر تاکید کرد هدف وی حفاظت از فرانسه در برابر جهانی شدن است. وی در ادامه گفت: این یک نتیجه تاریخی بود که به دست آمد. نتایج انتخابات مسئولیت سنگینی را بر دوش من می‌گذارد تا از مردم فرانسه، اتحاد، فرهنگ، اقتدار و استقلال آن محافظت کنم.
 
فرانسه برای نخستین بار در 60 سال اخیر شاهد آن بود که هیچکدام از نامزدهای حزب سوسیالیست و جناح راست میانه نتوانستند به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری راه یابند.
 
اغلب احزاب فرانسوی و شمار زیادی از سران اروپایی حمایت خود را از "امانوئل مکرون" در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور اعلام کردند. "فرانسوا فیون"، نامزد محافظه کار، و "بنوا آمون"، نامزد حزب سوسیالیست، که هر دو در دور نخست از انتخابات شکست خوردند، از مردم فرانسه خواستند در دور دوم به مکرون رای دهند.
 
یکی از وعده‌های انتخاباتی لوپن، خروج فرانسه از اتحادیه اروپا است که نگرانی زیادی را در میان مقامات فرانسوی و اروپایی بوجود آورده است.