محمود صادقی نماینده مردم تهران، ری شمیرانات و اسلام‌شهر در نطق میان دستور خود در صحن علنی امروز (دوشنبه 21 فروردین ماه) گفت: امیدواریم دو انتخابات پیش رو به خوبی برگزار شده و در تمام فرآیندهای آن مر قانون رعایت شود و همه نامزدها از امتیازات یکسانی چه در تبلیغات و امکانات به صورت مساوی استفاده کنند. 
 
وی تصریح کرد: رئیس مجلس در هفته گذشته با غیرعلنی کردن مجلس اظهارات بسیار مهمی را مطرح کردند و 22 چالش بزرگ کشور را تبیین کرده و مجلس را به اصلاح شیوه خود دعوت کردند. 
 
صادقی ادامه داد: برای برخورد با چالش‌های روبرو  باید متناسب با پیشنهاد رئیس مجلس، قوه قانونگذاری کشور یک بازنگری اساسی در شیوه کار خود انجام دهد، متأسفانه آحاد نمایندگان نه در ایفای نقش قانونگذاری و نه در ایفای نقش نظارتی فعال نیستند. غالبا با طرح‌ها و لوایح از پیش تدوین شده مواجه بوده و در صحن مجلس هم از قابلیت اظهار نظر تخصصی برخوردار نیستیم. 
 
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری بیان داشت: الکترونیکی و مکانیکی شدن کارها اگرچه به تسریع امور کمک می‌کند اما مانعی برای ایفای نقش نمایندگان مجلس در فرآیند قانونگذاری شده است، ساز و کارهای مدیریتی و اجرایی مجلس از شفافیت لازم برخوردار نیست به طور مثال حتی ما نمایندگان نمی‌دانیم چه میزان ماهانه و بابت چه مواردی به حساب ما واریز می‌شود. 
 
نماینده مردم تهران، ری شمیرانات و اسلام‌شهر تأکید کرد: اینکه در ازای این واریزها بعد از چهار سال پاسخگوی نهادهای نظارتی باشیم، نهادهای قانونگذاری اشکال‌هایی دارد به خصوص آیین‌نامه داخلی مجلس با دقت رعایت نمی‌شود به عنوان نمونه در بررسی لایحه بودجه سال 96 نقیصه‌هایی به چشم می‌خورد که از هیأت رئیسه مجلس درخواست می‌کنم به این نکات توجه کنند. 
 
وی در ادامه افزود: به طور مشخص در فرآیند تبصره 21 لایحه بودجه سال 96 چه میزان کمیسیون تلفیق بودجه و چه در صحن و همچنین بعد از تصویب و اجرا نقیصه عجیبی به چشم می‌خورد، بعد از تصویب تبصره 21 به ممنوعیت سپرده‌گذاری در دستگاه‌های اجرایی به طور عجیبی رئیس یکی از قوای دیگر هیأت رئیسه را فرا خوانده و اعتراض خود را به این امر اعلام می‌کند و این امر با قانون تفکیک قوا مغایرت دارد. 
 
صادقی گفت: در فرآیند بررسی تبصره مداخلاتی صورت می‌گیرد که نهایتا متن ابلاغ شده قانون بودجه سال 96 با متن تصویب شده در مجلس شورای اسلامی مقایسه کنید به طور مشخص قسمت صدر لایحه تبصره 21 در این لایحه حذف شده است. 
 
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: ما درخواست می‌کنیم برای مواجهه با این چالش‌های بزرگ مجلس روش کار خود را اصلاح  کرده و در بعد نظارتی از واکنش فعالی برخوردار نیستیم که باید اصلاح شود.