"محمد خدابخشی" عضو کمیسیون برنامه و بودجه  با اشاره به تاکید مجمع تشخیص  مصلحت نظام در سیاست‌های کلی برنامه ششم بر روی موضوع کاهش ضریب جینی به 34 /0 درصد گفت: ضریب جینی عددی بین صفر و یک است که هرچه به یک نزدیک‌تر باشد بیانگر وجود سطح بالای نابرابری‌ها در جامعه است و نزدیکی آن به صفر نشانه نابرابری‌های کمتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه امکان کاهش ضریب جینی و رسیدن آن به صفر وجود ندارد، تصریح کرد: البته این امر با آموزه‌های دینی ما هم سازگار نیست اما کاهش این ضریب امر مطلوبی است، بر این اساس هدف‌گذاری های انجام شده در سیاست‌های کلی برنامه ششم برای کاهش ضریب جینی به 34 /0 درصد بوده است. 

وی ادامه داد: در برنامه ششم هم این امر از هدف‌های کمی کلان است و ما برای اجرای آن اهداف و مصوباتی را در برنامه ششم گنجاندیم از جمله احکام مربوط به همسان‌سازی حقوق و دستمزد شاغلین، بازنشستگان و مستمری ‌بگیران و همسان سازی که با رویکرد حمایت از فرهنگیان و سایر کارکنانی که حقوق و مزایای پایینی دریافت می‌کنند.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس بیان داشت: یکی دیگر از سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی تأکید بر صرفه‌جویی در هزینه‌هاست که منظور از آن قاعدتاً صرفه‌جویی در هزینه‌های غیرضروری است؛ نه اجرای احکام و مصوباتی که در راستای اجرای سیاست دیگری مثل سیاست کاهش ضریب جینی و رفع تبعیض است.

خدابخشی اظهار داشت: متأسفانه مجمع تشخیص مصلحت نظام احکام مصوب مجلس برای همسان‌سازی حقوق شاغلین، بازنشستگان و مستمری بگیران را به خاطر تفسیر از بند 16 سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی یعنی صرفه‌جویی در هزینه‌ها دارای ایراد دانسته که این با تفسیر سیاست‌های کلی و همچنین هدف‌گذاری برای کاهش ضریب جینی به 34 /0 درصد تناقض دارد و این تفسیر متناقض، قانون‌گذاری را دچار اشکال می‌کند.