برخی منابع خبری گزارش داده‌اند عده‌ای ناشناس در منطقه‌ای در «استکهلم»، پایتخت سوئد، خودروها را آتش زده و پس از پرتاب سنگ به سمت پلیس اقدام به غارت فروشگاه‌ها کردند.

طبق گزارش رسانه‌های بین‌المللی، از جمله روزنامه دیلی‌میل، این اتفاق در منطقه «رینکبی» در حومه استکهلم، پایتخت سوئد به وقوع پیوسته است. 75 درصد جمعیت این منطقه را مهاجران تشکیل می‌دهند.

روزنامه دیلی‌میل به نقل از تلویزیون «اس‌وی‌تی» سوئد نوشته پلیس مجبور به شلیک تیر اخطار برای متفرق کردن آشوبگران شد. 

این حادثه دو روز بعد از آن رخ داد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در یک سخنرانی مدعی وقوع یک حادثه امنیتی در سوئد شد. این اظهارات ترامپ، بعد از آنکه مشخص شد حادثه‌ای در سوئد رخ نداده به واکنش‌های گسترده منجر شد و تا آنجا پیش رفت که سفارت سوئد در آمریکا رسماً از واشنگتن درباره اظهارات ترامپ توضیح خواست. 

ترامپ بعداً در حساب کاربری‌اش در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت که منظورش از حادثه‌ای که در سوئد رخ داده گزارشی بوده که یک شب قبل‌تر شبکه خبری فاکس‌نیوز درباره مهاجران در سوئد پخش کرده بود.

اشاره ترامپ ظاهراً به برنامه‌ای بود که یک شب قبل‌تر فاکس‌نیوز درباره خشونت‌های ادعایی مهاجرین در سوئد و افزایش آمار جرم و جنایت در مناطق مهاجرپذیر این کشور پخش کرده بود.

این گزارش، خود نیز با واکنش‌های متعدد رو به رو شده و بسیاری از کارشناسان در صحت ادعاهای مطرح شده در آن تردیده کرده‌اند.

پلیس سوئد در بیانیه‌ای اعلام کرده که در جریان این آشوب، دست‌کم هفت تا هشت خودرو به آتش کشیده شده‌اند. 

پلیس بعداً گفت علت به آتش کشیدن خودروها این بوده که آنها 

تصاویر زیر مربوط به شورش دوشنبه شب در سوئد هستند: