حسینعلی حاجی‌دلیگانی به طرح "تامین امنیت مراسمات رسمی" که از سوی برخی از اعضای فراکسیون امید مجلس تهیه شده است، واکنش نشان داد.

وی افزود: طرح مذکور به نوعی در جهت فرار از پاسخگویی نسبت به عملکرد دولت در سه سال و نیم اخیر تنظیم و تدوین شده است چراکه دولت در چند سال اخیر تنها کوشید تا تمامی مشکلات کشور را  بر گردن دولت های نهم و دهم باندازد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه بالندگی یک جامعه به نقد و سوال بستگی دارد، تاکید کرد: اگر سوال و نقد نباشد مدیران پاسخگوی عملکرد خودشان نخواهند بود و قطعا این امر از هرگونه فساد هم جلوگیری خواهد کرد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی( اصولگرایان) مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اهداف نمایندگان اصلاحطلب مجلس از تهیه این طرح چه بوده است ؟ تصریح کرد: معتقدم کسانی که این طرح را امضا کردند زمانی  مدعی و طرفدار آزادی خواهی ، آزادی های بیان و روشنفکری بودند، در حالی که تهیه این طرح خط بطلانی بر همه آن موارد می کشد.

حاجی در ادامه با اشاره به مذاکرات خود درباره طرح مذکور با برخی از اعضای فراکسیون امید مجلس بیان داشت: بنده درباره نقایص این طرح با آقای عابدی و همچنین یک الی دو نماینده دیگر از امضا کنندگان، مذاکره داشتم و این افراد وقتی با آقای عارف هم درباره این طرح صحبت داشتند از محتوای مباحث اینطور برمی آمد که آقای عارف هم این طرح را رد نکرده بودند و گفته بودند که ما این طرح را برای برهم نخوردن سخنرانی ها تهیه کردیم.

این نماینده مجلس در ادامه با بیان اینکه طرح " تامین امنیت مراسمات رسمی "با ۲۵ اصل قانون اساسی در مغایرت است بیان داشت : معتقدم این طرح مغایر کل حقوق شهروندی، حقوق اساسی ملت، شرع مقدس، مغایر آزادی‌های مشروع است و این اختناق نهایتا به دیکتاتوری می‌انجامد.