محمدحسین مقیمی در حاشیه تجدید میثاق با آرمان‌های امام و شهدای انقلاب اسلامی با بیان اینکه امروز در آستانه سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب قرار داریم، گفت: سی و هفت سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و ما باید یاد و خاطره کسانی که این انقلاب را به وجود آورده‌اند، گرامی بداریم. به خصوص یاد امام که پرچم‌دار انقلاب بودند و همه عمر خود را وقف پیروزی انقلاب کردند.

مقیمی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی یادگار امام راحل است، عنوان کرد: خیلی از یاران امام در این مسیر به شهادت رسیدند و همواره تلاش کرده و فعالیت گسترده‌ای انجام داده‌اند.

 قائم مقام وزیر کشور با اشاره خدمات مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دوران انقلاب اسلامی گفت: او از ابتدای نهضت لحظه‌ای از حمایت از امام دست برنداشت، در زمان زندان شنکجه‌های زیادی متحمل شد و  در طول عمر خود ثمرات علمی زیادی بر جای گذاشت.

او خاطرنشان کرد: امام (ره) نگاه ویژه‌ای به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی داشتند و همیشه روی او حساب می‌کردند، به گونه‌ای پس از پیروزی انقلاب آیت‌الله هاشمی را منشأ خیر و برکت می‌دانستند.

مقیمی با تاکید بر اینکه در پیروزی انقلاب، اسلام  با وحدت کلمه محقق شد، گفت: پشت امام فقط مردم و اسلام حضور داشت ایشان قدر ملت را می‌دانست، پشتوانه او مردم و خداوند بودند.

او یاد آور شد: اغلب انقلاب‌ها در دنیا وابسته به شرق و غرب است اما امام از همان ابتدا شعار نه شرقی و نه غربی را  مطرح کردند. او پیوسته خلوص نیت داشت و ما باید با پیروی از امام  راه را ادامه دهیم و با وحدت کلمه از  رهبر انقلاب تبعیت کنیم.

قائم مقام وزیر کشور گفت: ما در وزارت کشور مسئولیت سنگین و وظیفه خطیری داریم، باید ساعی و کوشا باشیم و تلاش کنیم. دولت تدبیر و امید سیاست‌های خودش را به اجرا بیاورد.

او در پایان تاکید کرد: همانطور که با آرمان‌های انقلاب عهد بستیم، امروز هم باید عقد اخوت مجددی با این آرمان‌ها و اهداف ببندیم.