آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌ اول نمازجمعه امروز تهران طی سخنانی با تأکید بر حفظ کرامت انسان اظهار داشت:‌ قرآن به کرامت انسان توجه ویژه‌ای دارد و انسان را تکریم می‌کند و مقام عظیمی برای او قائل است و آیات مبارکی نیز در این زمینه وجود دارد.

وی در  ادامه افزود: می‌دانیم و باید بدانیم که انسان دارای مقام رفیع است و باید مواظب باشیم این مقام رفیع را پس از اینکه شناختیم، مفت و به‌راحتی از دست ندهیم. لذا در مقابل دادن جان، بهشت نصیب‌مان شود زیرا هرچه غیر از آن به دست آوریم، ضرر کرده‌ایم.

خطیب نماز جمعه تهران اظهار داشت: انسان می‌تواند حقایق عالم هستی را بشناسد و خداوند این استعداد را به همه انسان‌ها داده است و از این رو امروز ما بخشی از حقایق دنیا را شناخته‌ایم و آیندگان‌مان نیز حقایق بیشتری از عالم هستی را خواهند شناخت.

موحدی کرمانی با طرح این سوال که انسان باید با چه هدفی زندگی و کار کند، خاطرنشان کرد: حدیث قدسی می‌گوید؛ «این انسان تمام این عالم هستی مسخر شده ‌اند برای انتفاع تو و هرچه خلق کرده‌ایم برای بهره‌گیری تو از آن است و انسان تو را خلق کرده‌ایم و فطرت توحیدی را در درون تو قرار دادیم که این فطرت تو را به سوی خدا حرکت دهد تا خدایی شوی و قلبی داشته باشی که ذات مقدس الهی در آن جای بگیرد».