معاون پارلمانی دولت محمود احمدی‌نژاد در مصاحبه با عصر ایران با اشاره به این که دولت آینده نیازمند برنامه مناسبی است، افزود: «یکتا» با توجه به تجربه‌های خوبی که در این زمینه دارد، در حال تدوین برنامه‌های منسجم و جذب نیرویی با ویژگی خاص، اهل تلاش، کار و ساده‌زیست است که در حقیقت بتواند برنامه روشنی داشته و خدمتگزار مردم باشد.

فروزنده خاطرنشان کرد: ما فکر می‌کنیم که یکتا ظرفیت فراوانی در این جهت دارد لذا تمام تلاش یکتا بر این است که گفتمان خدمت، تلاش و حل مشکلات اقتصاد مقاومتی را در جامعه ترویج کند و پیش نیاز این گفتمان، وفاق، برنامه‌ریزی و دین است.

او در رابطه با احتمال نامزدی «رستم قاسمی» از سوی یکتا گفت: در حال حاضر هیچ چیز مشخص نیست و تصور ما این است، مقدمات قطعی شدن کاندیدا به این نحو باشد که ابتدا «گفتمان خدمت با رویکرد انقلابی حاکم و برنامه‌ها مطرح شود و طبیعتا پس از طرح برنامه‌ها مشخص خواهد شد که چه گزینه‌هایی برای این که برنامه‌های مربوطه را ایفا کنند، توانمند هستند.

فروزنده درباره احتمال اجماع یکتا با دیگر اصولگرایان گفت: قطعا به دنبال وحدت با دیگر همفکران خود هستیم. معتقدیم باید از همه ظرفیت‌های مومن و انقلابی در صحنه استفاده کرد. وحدت که ایجاد شود، کار انسجام بهتری پیدا خواهد کرد. ما باید گفتمان نویی داشته باشیم و این گفتمان «تغییر انقلابی» است. به این معنی که ارزش‌های اسلامی باید در کشور حاکم شود. ما در کشورمان تا جایی که به ارزش‌های اسلامی توجه و در چارچوب‌های انقلاب اسلامی حرکت کردیم موفق بوده‌ایم و هر کجا که وادادگی و بی‌توجهی رخ داده و به خارجی‌ها اتکا و فکر کردیم مدل‌های غربی می‌تواند مشکلات ما را حل کند، آسیب خورده‌ایم.

فروزنده اضافه کرد: نمونه بارز این مساله دولت فعلی است. تصور دولت فعلی این بود که با مذاکره مشکلات حل خواهد شد اما همان طور که مقام معظم رهبری گفتند: «غربی‌ها بد عهد هستند» اما آقایان توجه نکرده و فکر کردند از ارتباط با غربی‌ها می‌توانند به راهکار و حل مشکلات اقتصادی دست پیدا کنند و سرمایه‌گذاری و اشتغال ایجاد شود. در حالی که راه حل برون‌رفت کشور از وضعیت فعلی «اقتصاد مقاومتی»، توانمندی داخلی و تکیه بر ارزش‌هاست.

وی در پایان یادآوری کرد: ما بر این باور هستیم رویکردی که در دولت آینده باید وجود داشته باشد این است که از بن دندان به اسلام، ارزش‌ها، منابع و امکانات کشور اعتقاد داشته باشد و به طور جدی کار کند. همچنین کاندید نهایی ما می‌تواند به عنوان رقیب جدی آقای روحانی مطرح باشد.»