به گزارش پارس ، هادی محمدی کارشناس مسائل راهبردی در گفت وگو بافارس، اظهار داشت: روز پنج شنبه رسانه های صهیونیست مدعی شدند که یک پهپاد بر فراز حیفا هدف قرار گرفت و از آنجایی که حزب الله لبنان ۷ ماه قبل با هواپیمای بدون سرنشین ایوب از تور رادارهای رهگیر اسرائیل عبور کرد و حتی چتر رادارها سیستم های موشکی جنوب فلسطین اشغالی هم نتوانستند آن را رهگیری کنند؛ به سرعت حزب الله را متهم کردند.

وی با اشاره به اینکه حزب الله این مسئله را تکذیب کرده، افزود: حزب الله معمولا در قبال اقداماتی که علیه رژیم صهیونیستی انجام می دهد، مسئولیت این اقدامات را می پذیرد.

چه کسی پهپادها را به فلسطین اشغالی فرستاده است؟

هادی محمدی با بیان اینکه گزارش های رسانه های رژیم صهیونیستی با گزارش ارتش این رژیم متفاوت بوده، تاکید کرد که تناقض های موجود این سوال را ایجاد می کند که چه کسی پهپادها را به پرواز درآورده است.

وی تصریح کرد که اولین گزینه در شرایطی که دولت دمشق مورد تهدید علنی صهیونیست ها و آمریکایی ها قرار دارد، سوریه است.

این کارشناس مسائل راهبردی با اشاره به اینکه استقرار موشک های پاتریوت آمریکایی در مرز اردن و نیروهای ویژه دلتا در این منطقه نمونه ای از تهدیدهاست، پرواز پهپادها را اقدامی هشداری در واکنش به تهدیدهای غرب توصیف کرد.

هادی محمدی ابراز داشت که سوریه موشک های زمین به زمین را بر روی اهداف آمریکا و مراکز نظامی اسرائیل متمرکز کرده است.

وی افزود: این احتمال وجود دارد که سوریه پهپاد را به موازات منطقه جبل الشیخ و الجلیل وارد فلسطین اشغالی کرده تا از این طریق پیامی به اسرائیل بدهد که دست به ماجراجویی و مداخله در سوریه نزند.

فناوری پهپاد را چه کسی به سوریه داده است

این کارشناس مسائل راهبردی منطقه در ادامه گفت: سوالی که مطرح می شود این است که اگر ارتش سوریه فاقد فناوری پهپاد باشد این اقدام را چگونه انجام داده که می توان در فضای تهدیدآمیز کنونی دستیابی این تکنولوژی از طریق دوستان سوریه را توجیه کرد.

وی در ادامه دومین گزینه ای مطرح درباره منشاء پهپادها را رژیم صهیونیستی عنوان کرد و افزود: رژیم صهیونیستی از یک سال قبل مدعی است که آماده حمله به حزب الله و ایران است و این در حالی است که شرکای انگلیسی و آمریکایی آنها تاکید دارند که آنها قادر به دفاع از خودشان نیستند و موج موشک های مقاومت قدرت پایداری تل آویو را تهدید اساسی می کند.

سرنگونی پهپاد جعلی برای اهداف داخلی و خارجی

هادی محمدی اظهار داشت: این احتمال وجود دارد که اسرائیل می خواهد به جامعه صهیونیست ها و آمریکایی ها این پیام را منتقل کند که قدرت مقابله با تحرکات کوچکی همچون هواپیماهای بدون سرنشین را دارد و در واقع یک مانور با اهدافی داخلی و خارجی است.

ضعف اساسی در توانمندی دفاعی اسرائیل

وی در پایان تاکید کرد که این رویداد توسط هرکسی باشد این پیام را دارد که خلل و ضعف های اساسی در توانمندی های رژیم صهیونیستی وجود دارد که حتی هم پیمانان آنها نیز به آن اذعان دارند.