معاون وزیر خارجه دانمارک که جهت مشورت‌های سیاسی به تهران سفر کرده است، روز گذشته با مجید تخت روانچی معاون اروپا – آمریکای وزارت امور خارجه دیدار ورایزنی کرد.

در این ملاقات خانم «ویسبورگ» پس از ابراز همدردی و تسلیت به مناسبت جان باختن شماری از ایرانیان در حادثه تروریستی سامرا، با اشاره به مناسبات نزدیک تهران – کپنهاگ بر علاقمندی این کشور به توسعه هر چه بیشتر همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و پارلمانی تاکید و ابراز امیدواری کرد که وزیر خارجه ایران در آینده‌ای نزدیک از کپنهاگ دیدار کند.

وی همچنین از معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه دعوت کرد که جهت برگزاری دور بعد مشورت‌های سیاسی بین دو کشور به دانمارک سفر کند.

در این دیدار مجید تخت‌روانچی معاون اروپا - آمریکای وزارت خارجه نیز با اشاره به اراده سیاسی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری‌ها با کشورهای اروپایی از جمله دانمارک بر لزوم رفع مشکلات در زمینه‌های بانکی تاکید کرد.

وی به وجود زمینه‌های لازم برای همکاری‌های مشترک در حوزه فناوری‌های عالی از جمله نانوتکنولوژی نیز اشاره کرد که مورد استقبال همتای دانمارکی قرار گرفت.