حجت‌الاسلام سید صادق طباطبایی‌نژاد در زمینه تغیر 3 وزیر دولت یازدهم، اظهار کرد: به طور کلی به نظر بنده باید گفت عزل این سه وزیر، که به صورت استعفا صورت گرفت؛ زیرا طبیعتاً سه وزیر برای استعفا با هم هماهنگی نمی‌کنند، پس این‌ها حتماً عزل است همان‌طور که اخبار واصله هم این را نشان می‌دهد.

 

وی افزود: بنده عزل این سه وزیر را یک نوع تطهیر برای دولت و برون‌رفتی از اشکالات موجود در این سه حوزه میدانم.

 

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مخصوصاً در حوزه آموزش و پرورش که وزیر مربوطه در حال استیضاح بود و مشکلاتی مخصوصاً در زمینه صندوق فرهنگیان به وجود آمده بود.

 

طباطبایی‌نژاد ادامه داد: همچنین شاهد ایرادات و اشکالات گسترده در مورد وزارت فرهنگ و ارشاد و ضعف‌هایی در مورد وزارت ورزش و جوانان بوده‌ایم.

 

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی و اجتماعی در جامعه، خاطرنشان کرد: توقع مردم این است که اگر قرار بود کاری عملی انجام شود که خارج از بحث سیاسی و تطهیر دولت باشد، مردم منتظر یک کار اقتصادی و اجتماعی بودند تا این که چنین بحث‌هایی را مشاهده کنند.

 

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: این تغییرات در حقیقت بیشتر مربوط به بحث فرهنگ می‌شود و بازده زمانی زیادی برای نتیجه دادن می‌طلبد، این چند ماهی که تا پایان دولت یازدهم فرصت دارند قطعاً هیچ کار غیرسیاسی‌ نمی‌توانند، انجام دهند.

 

طباطبایی‌نژاد این تغییرات را سیاسی و انتخاباتی دانست و گفت: معرفی این سه نفر برای تصدی پست وزارت که در دوره قبل نتوانستند رأی مثبت مجلس قبل را بگیرند، یک نوع تاکتیک دفاعی در مقابل اتهامات وارده به دولت است و در راستای رفع مشکلات مردم نیست.

 

وی با بیان اینکه در زمینه معرفی این گزینه‌ها برای تصدی این سه وزارتخانه دو استنباط وجود دارد، اظهار کرد: استنباط اول با داشتن نگاه خوش‌بینانه این است که این سه نفر گزینه‌های اصلی دولت برای تصدی این وزارتخانه‌ها بوده‌اند که مجلس قبل آن‌ها را قبول نکرده است و دولت می‌خواهد بگوید که این سه وزیر را برای تصدی این پست‌ها مناسب میدانم.

 

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی در ادامه به بیان نگاه دوم در این زمینه پرداخت و بیان داشت: به نظر من این نگاه درست است و آن اینکه رفتار دولت با معرفی این سه نفر در حقیقت بیشتر صبغه سیاسی دارد تا اینکه رفع مشکلات مردم را در نظر داشته باشد.

 

طباطبایی‌نژاد اضافه کرد: به نظر تغییرات در این سه حوزه حتی با در نظر گرفتن مشکلات مربوط به این سه وزارتخانه هم نیست و اگر این‌ها از طرف مجلس تأیید شوند ممکن است این تصور ایجاد شود که ضعف‌هایی که در این سه حوزه بوده به خاطر رأی ندادن نمایندگان دوره قبل بوده است.

 

وی ادامه داد: از طرفی اگر رأی اعتماد مجلس را هم نگیرند، ممکن است این تصور ایجاد شود که مجلس همان‌طور که قبلاً همراهی نکرده الآن هم همراهی نمی‌کند و به نوعی ضعف در این سه حوزه را به سمت مجلس جهت‌گیری کنند.

 

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرصت محدود تا پایان دولت یازدهم، اذعان کرد: این سه حوزه، حوزه‌های فرهنگی است که وقت زیادی برای کار می‌خواهد و چند ماه آینده قطعاً کار اساسی‌ در این سه حوزه نمی‌توانند بکنند مگر اینکه بخواهند کار سیاسی کنند که زودبازده باشد.

 

طباطبایی‌نژاد در ادامه در پاسخ به این سؤال که آیا مجلس به این سه نفر رأی اعتماد می‌دهد، تصریح کرد: در کل رأی مجلس شکننده بوده و مثل دوره‌های قبل رأی قاطعی نیست و نتیجه بستگی به لابی‌ها و تبادل نظرها دارد که آیا انسجامی صورت بگیرد یا خیر.

 

وی با اشاره به برگزاری جلسات در فراکسیون‌های ولایت و امید، اظهار کرد: رأی نمایندگان مجلس به وزرای پیشنهادی به نوع تبادل نظرها و جمع‌بندی انجام شده بستگی دارد، البته بنده حال و هوای روز گذشته مجلس را خیلی موافق نمی‌دیدم، مخصوصاً اعضای فراکسیون ولایت خیلی با این سه گزینه موافق نبودند.

 

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی با خطاب قرار دادن دولت، تأکید کرد: مشکل عمده مردم مشکلات سیاسی نیست، مردم ما مردمی متدین و انقلابی هستند و بیشتر باید به فکر معیشت و رفع بیکاری و مسائلی از این قبیل باشیم.

 

طباطبایی‌نژاد خاطرنشان کرد: اگر رئیس جمهور در کنفرانسی اعلام می‌کند که یک میلیون و خورده‌ای بیکار داریم، خوب این را باید رفع کرد نه اینکه فرار به جلو داشته باشیم.

 

وی در پایان تأکید کرد: رئیس جمهور و هیأت دولت باید راه حلی را برای رفع این مشکلات انتخاب کند، مشکلات مردم مسائلی نیست که مردم را مشغول کنیم تا اینکه بتوانیم انتخاباتی به دلخواه خودمان صورت دهیم.