پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- دانشگاه آزاد برای کمک به آشوب طلبان تحت فشار قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، گروهی از بیرون دانشگاه و هیات امنای دانشگاه آزاد، فشارهایی بر میرزاده و طه هاشمی برای صحنه گردانی گروههای افراطی در این دانشگاه داشته اند.

در این فشارها حتی یک مقام برجسته نیز تلاش کرده تا دیدارهایی با میرزاده رئیس دانشگاه آزاد و طه هاشمی معاون فرهنگی دانشگاه داشته باشد.

وی خواستار محدودیت هر چه بیشتر برای بسیج دانشجویی، جامعه اسلامی دانشجویان و انجمن اسلامی دانشجویان شده و خواستار ارتباط و استفاده از تجربیات برخی تشکل های افراطی خارج از دانشگاه مانند گروه افراطی دانشگاه امیرکبیر و تهران شده است.

وی برای ایجاد بستر جهت گروههای افراطی به کرسی های آزاد اندیشی اشاره کرده و گفته است این موضوع، بهانه خوبی است تا بتوان بسیاری از عناصر نزدیک به خود را به دانشگاه دعوت و به آنها تریبون دهیم تا نقد به حکومت و و نقدهای سیاسی مطرح شود.

دانشگاه آزاد در سال 61 و با کمک و حمایت امام خمینی (ره) در راستای پیگیری اهداف علمی کشور و  با علم به کمبود و کاستی های دانشگاه ها و امکانات دولتی تأسیس شد، اما در ادامه از مسیر اصلی خود منحرف شد و مدیران دانشگاه نیز این مجموعه را تبدیل به یک بنگاه اقتصادی و درآمد زایی برای خود کرده و با تبدیل این میراث ملی به یک مجموعه انحصاری و موروثی، امکانات آن را در راستای منافع شخصی به کار گرفتند.

بعد از مشخص شدن تخلفات گسترده در این دانشگاه و تصمیم به اصلاح اساسنامه، برای جلوگیری از خارج شدن این دانشگاه از انحصار خود، تصمیم به وقف این میراث ملی گرفتند که با مخالفت شورای عالی انقلاب فرهنگی در این راه ناکام ماندند و ریاست دانشگاه بعد از 29 سال از اختیار عبدالله جاسبی خارج شد و به فرهاد رهبر سپرده شد.

با این حال فرهاد رهبر تنها 18 ماه تحمل شد و با تغییر دولت و به تبع آن تغییر ترکیب هیات امنا، فرهاد دانشجو کنار گذاشته شد و حمید میرزاده بر کرسی ریاست دانشگاه آزاد نشست.